Väderprognos för 5 dagar

fredag 9 december 2011

Uppdatering under eftermiddan av nattens äventyr:

 

mus028

Jag är rätt så nöjd med mig själv. Jag klarade med att få in Smulan igen utan hjälp och vi kom undan äventyret med att “bara” bli blöta och kalla.

Jag har ingen aning om vad som hände egentligen eller rättare sagt hur fönstret kunde gå upp i blåsten. Det var öppet på vid gavel nästan. Maken ska kolla fönsterspärren ordentligt ikväll. Medan jag klurar på hur detta ska kunna förhindras om spärren ger sig nån mer gång. Det finns nån form av barnsäkerhetskedja som inte tillåter ett fönster att öppnas med mer än några centimeter. Fast katter behöver inte så mycket plats för att slinka igenom en öppning. Nyfikna är dom ju… Jag hoppas i alla fall att Smulans äventyrslystnad har gått över efter nattens strapatser.

Jag mår efter omständigheterna rätt bra. Jag har i och för sig inte kunnat sova nåt, fast jag är nästan yr av trötthet. Jag har ju varit uppe sedan 03:00, men ska göra ett försök till.

Jag har ont i vänstra sidan och lär få äta upp resten av sviterna av äventyret imorrn. Jag vet att jag kommer att bli stelare och ha mer ont imorrn. Detta är trots allt värt för att Smulan slapp vara ute i kylan i flera timmar och vänta på husse. (Det tar maken närmare 2 timmar att ta sig hit på dagen, hur långt tid han hade behövt mitt i natten vill jag inte ens tänka på. Att ta en taxi hit kostar säkert minst 500:- och dem kan vi använda till roligare saker!)

Dessutom visar detta att min envisa träning ger utdelning tillsammans med mitt livs värsta adrenalinkick.

catfish/Julia

9 kommentarer:

  1. hej oj vilket äventyr!
    du får vara rädd om dig!
    här är jag inte rikigt ok än...
    kram

    SvaraRadera
  2. Bara vetskapen om att du räddat Smulan från en otäck natt utomhus kanske får dig att må bättre?

    SvaraRadera
  3. Klart du ska vara stolt över vad du gjort och vad du kan men man blir ju rädd när sånt händer, stackars Smulan hade kunna bli så skrämd av nått att hon stuckit iväg också, usch fy hemska tanke!
    Hoppas du slipper ha för ont nu.

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera
  4. Vilken natt ni fick! "ryser" Tur att det gick bra och att Smulan kom in och att du fixade allt själv! Hoppas att du inte får för ont efter din hjälteinsats. Tur att ni inte planerat någon utfärd. Var rädda om er nu. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Tack SkaparKatten att du höll din tass över Hjulia och katterna! Jag vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt om matte fallit - evinnerligt skönt att det gick bra där mitt i natten!!!
    Stanna inne i värmen nu och pusta ut över helgen med husse! TassKram Wikki

    SvaraRadera
  6. Du gjorde en jätteinsats igår, och det ska du ge dig själv många klappar på axeln för! Men visst är det trist att du alltid måste betala ett pris när du gör saker utöver de vanliga rutinerna. Hoppas efterverkningarna inte blir alltför jobbiga och att helgen trots allt blir lika mysig som vanligt!
    Kramar och taskslappar

    SvaraRadera
  7. :) ja alla har ju olika intressen vad gäller att åka på semester. jag gillar ju att gå i skog och mark. Men som sagt, vet inte om jag skulle orka lika mycket idag, har lite dålig kondis oxå så :)

    Vilken tur att du fick in Smulan iaf, så hon slapp vara ute så länge.
    Ha en trevlig helg på er alla

    Kram

    SvaraRadera
  8. Stackars du, men vad gör man inte för sina små telningar. Hoppas det blir bättre snart. Tazz&Kram

    SvaraRadera
  9. Pst.... får vi lägga till er i vår blogglista ? Tazz&Kram

    SvaraRadera