Väderprognos för 5 dagar

lördag 24 december 2011

Mysiga klappar!

 

boern044

Min allra bästa överraskning fick jag redan igår, det var att maken kom flera timmar tidigare än han vanligtvis kommer på fredagarna. Han var här redan halv tre på eftermiddan. En vanlig fredag kommer han först runt halv sex. Gissa om vi blev glada alla tre!

Vi såg ett par gulliga julfilmer: Santa Paws och Santa Buddies med söta talande hundar, som självklart ger Jultomten en hjälpande tass, under eftermiddan och kvällen. Vi är väl rätt barnsliga, men det bjuder vi på.

Vi gav varandra underhållning i julklapp jul101

En jättebra film, en spännande Svensk polis-serie och en Engelsk dramaserie med

PICT0500

en av makens favoritskådespelerska, Judi Dench.

Dessutom fick jag mer filmer och ljudböcker av Alice, Wilma, Bosse, Mårrgan och deras Rött hjärta-snälla matte i ett grönt paket som kom med posten tidigare i veckan som maken hade med sig igår när han kom. I den låg också två “snöbollar” till Smulan och Amanda. Dom är jätte skojsiga! Det var i det paketet som julfilmerna vi såg igår låg i.

PICT0503

Smulan och Amanda fick också några små muslingar (som inte kom med på bilden), Sjöbogårdens stickisar och några askar gottis, Rattle & Reward, Kitties och Temptations av oss i kuliga paket.

All snö har smält bort under natten, gräsmattorna är gröna igen!

PICT0499

Jag kunde inte låta bli att ta en bild på termometern. Det är ganska fantastiskt att det är så varmt på julafton. Förra året hade vi nästan en halv meter snö och runt 10 minusgrader vid jul. Jag är glad  att slippa dom snömassorna i och för sig, men det lilla vi hade, ca 5 cm, hade jag gärna haft kar över julen i alla fall. Jaja, vädret får vi ta som det blir. Vi kan ändå inte göra något åt det.

Idag sken till och med solen lite grann!

PICT0501

Så här såg det ut för bara ett par dagar sedan

PICT0496

Skillnad eller hur?

Hoppas att ni alla har en lika trevlig julafton som vi hittills. Nu ska vi fortsätta eftermiddagen/kvällen med att se lite av HÖÖK, den svenska kriminalserien som jag gav maken i julklapp. Boxen består av 5 kriminalfall, det vill säga första säsongen. Jag har för mig att den gick i två säsonger, är den bra så kanske vi skaffar den med så småningom. Jag (vi) missade den, då den gick på SVT.

Ha en fortsatt trevlig Julafton!jul029/Julia

8 kommentarer:

  1. Södertälje Katthem önskar er en fortsatt God Jul med många bra filmer, godis och annat fint.

    SvaraRadera
  2. Vi har det mysigt vi med, jultallrik och massor med gott, väntar på tomten..Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Bra filmer är en räddning mörka höst- och vinterkvällar! Så bra att ni har hittat en hel mängd. Vi vill önska er en God Jul, allesammans! Ta hand om er. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. God Jul till er alla önskar Rozalia, Doris och Molly

    SvaraRadera
  5. Här har vi haft det mysigt med :)
    Med god mat och en massa ket till mig med gottis o leksaker i , matte o husse fick mest platta kuvert med nitlotter o lite pengar i :)
    Natti , Natti !

    SvaraRadera
  6. Låter som att ni också har haft en bra dag! Kul att paketet hann fram.
    Här har matte varit borta på dan, men vi har tagit igen det på kvällen med massor av gottis och gos. Matte hälsar och tackar för namnsdagsgratulationen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Ni verkar ha haft samma väder som vi men det stänkte lite i morse men sen tittade solen fram en liten stund.
    Vilken härlig julafton ni haft med en massa skojsiga paket.
    Nu sa matte aha när hon såg vilken film du skrivit om innan.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  8. Låter som en närmast perfekt jul, och vilken glad överraskning att maken kom hem tidigare :-)
    Frasse och jag är nyfikna på "snöbollarna", men övriga presenter nickar vi belåtet och igenkännande åt - underhållning, muslingar och delikattesser är klappar som vi klappar både händer och tassar åt :D
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera