Väderprognos för 5 dagar

torsdag 29 december 2011

Gäääsp och ajajaj…

 

tired

Klart att jag får “äta” upp vår roliga dag inatt. Det får jag alltid, men det är värt efter att ha kul ibland. Maken väckte mig oavsiktligt med sitt besök i badrummet vid ½3. Sedan kunde jag inte somna om. Jag hade ont och det var lika bra att gå upp så han kunde sova vidare. Jag tror inte ens att han vaknade på riktigt innan han låg i sängen igen och sov.

Jag har bryggt lite thé och fixat en skinkmacka till. Gjort en bloggrunda bland mina vänner som skrev efter att jag stängde av datorn. Kjelle Bus skrev en rolig kommentar om att våra REA fynd till Smulan och Amanda var bra mycket roligare än hans mattes till honom Himlar med ögonen. Så ska fynd till katter se ut !!
Vet ni vad min matte köpte till mig på Mellandags-REA´n ??
Två tuber katt-tandkräm , jag s..ter fullständigt i om det var två till priset av en , så det så !!!” *fniss*

Jag glömde alldeles bort den lilla CD spelaren som

PICT0518

vi också köpte på Ö&B för en billig penning. 299:- för en som tar ljudböcker på Mp3 filer är verkligen billigt.

Den som jag har i sovrummet börjar låta lite konstigt när jag har stoppat i en skiva och stängt locket. Den brummar, slirar liksom och jag är rädd att den är på väg att gå sönder. Vi har kikat på flera olika håll på nätet före jul efter en ny, men de var flera hundra kronor dyrare, så den fick vara, men nu när vi såg den här kunde jag inte låta bli att köpa den. Den fanns i rosa också, men jag ville hellre ha den här. Tycker bättre om turkos än rosa i alla fall. Den har till och med en USB port om jag nu vill koppla den till datorn. Jag lyssnar ju mest på ljudböcker i sovrummet och är inte direkt i behov av nån exklusivare sort.

Nej nu ska jag äta färdigt. Jag känner att min värktablett börja göra nytta. Jag ska försöka att sova lite till. Jag behöver det definitivt!

111/Julia

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg på CD-spelaren.
    Hoppas du fick sovit lite till för det är i tidigaste laget att gå upp halv 3. Hoppas även att värken ger med sig tills du vaknar nästa gång!

    Jag var ute för en stund sen och då träffade jag min kattvän Igor, har inte sett honom på jättelänge, han blev så glad och han är så rolig för han svarar min matte när hon pratar med honom, det gör ingen av de andra katterna här. Matte har berättat att hennes gamla katt svarade alltid matte när hon sa något till henne.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Visst är det jobbigt, att inte få sova när man ska! För närvarande somnar jag när vanligt folk vaknar!
    Idag vaknade jag riktigt tidigt, "redan" 09.30!
    Vilket fynd ni gjorde! ÖB är ju en verklig "fyndlåda".
    Kram från
    Birgitta (Mozarts & Vincents matte)

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin färg.. Mamma hade köpt den rosa ;-)

    Hoppas din värk försvinner så du kan leka med Smulan och Amanda, tror ni behöver det :-).

    Kjelle Bus fick nog något av det tokigaste från mellandagsrean, vi känner med honom och hans tokmatte..

    Nosgos och Tass

    SvaraRadera
  4. Min matte hade oxå köpt en turkos , för det är hon tokig i och tydligen oxå i katt-tandkräm ;-)
    Trist att vakna o ha ont o inte kunna somna om :(
    Fast som du skriver så är det värt det ibland om man haft kul innan :)
    Ha en fortsatt trevlig torsdag !!

    SvaraRadera
  5. CD-spelare lever ju inte för evigt. ÖB:s pris verkar bra. Hoppas den fungerar bra till mattes skivor och ljudböcker.

    SvaraRadera
  6. Vi lider med den stackars Kjelle, men om sanningen ska fram så har hans matte köpt en hel massa fina - och roliga! - prylar också till sin käre Kjelle. Men tandkrämen var inget kul alls... *kan inte låta bli att fnissa*
    Jättesöt CD-spelare, skulle kunna köpa den bara för utseendet :-)
    Hoppas du fick sova lite mer under förmiddagen!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera