Väderprognos för 5 dagar

onsdag 14 december 2011

Solen skiner igen!

 

peterplys013

Ja, efter den stormiga eftermiddan , kvällen och natten skiner solen igen från en nästan klarblå himmel.

Det var nästan otäckt med vindarna igår. Det blåste värre än det gjorde natten till fredagen, som bjöd på så mycket dramatik.

Huset knakade i vindbyarna, det tycktes nästan huka i blåsten. Jag var dock inte ett dugg orolig för att nån av de öppna fönster skulle ger sig. Lilla fönstret i badrummet är ju öppen som vanligt året om, men där sitter ett nätfönster stadigt och sovrumsfönstret är säkrat efter konstens alla regler. Rullgardinen lät lite av blåsten när jag gick och la mig, men jag kontrollerade fönstret en extra gång och det hade ingen möjlighet att gå upp mer än de 2 cm det var öppet.

Jag såg på fejjan att Nea’s matte såg 15462cf5-609c-4a5f-ae07-d7e74bb4fbbc, den första filmen i Twilight sagan på TV igår som tydligen visades på kanal 5.

Jag gav henne rådet att läsa boken också. Egentligen att läsa dem alla fyra. Jag, trots min ålder, är charmad av den gulliga men trassliga kärlekssagan mellan Edward och Bella. Det är verkligen en annorlunda “dom levde lyckliga i alla sina dagar” berättelse i fyra spännande romaner.

Jag blev riktigt sugen att se om filmerna. Jag kanske gör det också. Vem vet. Jag har ju dem och kan se dem precis när jag så vill. Kanske senare idag, jag har inte bestämt mig än.

Tur att jag inte har värre bekymmer än att välja dagens underhållning. Bok, film eller TV-serie. Jag har ju en hel del att välja på av alla sorterna.

Nu är det snart dags för lunch. Idag blir det en snabb grönsakssoppa. Jag har morötter, ärter och purjo och att göra den på. Med lite nudlar i kommer den att bli god. Det är gott med soppa tycker jag. Värmande kyliga dagar.

Halva arbetsveckan har gått för maken. Det är det som är bäst med onsdagar. Vi har bara två nätter till att sova ensamma.

1wednesday24 /Julia

7 kommentarer:

  1. Hej , Hej på er !
    Här sken solen innan idag , men nu lyser den minsann med sin frånvaro igen :(
    Har varit på utflykt till mattes föräldrar och Gustav.
    Är allt lite avis på Gustavs STOORA 3D TV !
    Ha en skön eftermiddag !!

    SvaraRadera
  2. Har inte läst dom, men kanske borde göra. Tazz o Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, usch vad det blåste och regnade. Desto bättre med sol idag! Lite bus hinner ni väl med idag också? Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Solen var framme på förmiddagen men vid 13.30 började det regna och har inte slutat än men det blåser inte lika mycket.
    Matte såg att den filmen gick igår men hon såg inte den, slutade så sent sa hon.
    Bra att alla fönster är säkra så du slipper ha katter på rymmen i oväder!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  5. Hej på er :)
    Jag har sänt dig en vänförfrågan på FB, OM det är ok?
    Jag sökte på ditt namn och hittade dig, så jag sände en vänförfrågan.

    Här har det oxå blåst en del och småregnat.
    Blir säkert en grön och regnig jul, återstår att se..

    Tassande kramar

    SvaraRadera
  6. My humsn sis love that movie too, Mom just love the woofie guy !
    I hope you have a fantastic day
    xoxoxo

    PS : Thanks so much to purrs for me

    SvaraRadera
  7. ikar in,här har jag hat en bra onsdag!

    SvaraRadera