Väderprognos för 5 dagar

måndag 12 december 2011

Trevlig måndag, vänner!

 

6

Grått och trist ute, till och med vädret är måndag Förvirrad.

Vi har sovit gott, fast jag vaknade tidigt. Det gjorde inte så mycket för jag hade sovit färdigt. Jag har fortfarande lite ont, men det går väl över med en tablett av den lite starkare sorten.

Fråga mig inte hur jag har fördrivit morgonen, men den gick fort i alla fall. Jag har inte gjort annat än ätit frukost, läst bloggar, busat och gosat med Smulan och Amanda.

Just nu sitter de och njuter av pippisarna som har sin morgonuppvisning runt frö automat och talgboll. De äter massor.

Jag har inga direkta planer för dagen. Mat har jag kvar sedan igår. Vi åt bara upp hälften av fisken igår. Det som är kvar räcker gott åt oss alla tre till lunch eller middag. Så jag behöver inte laga nån mat idag, bara värma resterna i micron.

Jag lyssnar nog på en av böckerna från biblioteket. Södermalmsmorden av Lars Bill Lundholm. Författaren är en ny bekantskap för mig. Jag kan inte minnas att jag har läst något av honom tidigare. Hoppas att den är bra. Jaja, jag lär få höra.

Jag löser säkert lite korsord också. Det blir dåligt med det under helgerna. De tillhör maken! Han får min odelade uppmärksamhet de två dagar vi får tillsammans.

Jag frågade hur han blir ledig under kommande helger, men han kunde inte säga nåt om det än. Han får veta hur det blir under veckan. Det är ju tämligen arbetsgivarvänliga helgdagar. Julhelgen är lördag till måndag, nyårshelgen lördag-söndag och trettonhelgen på en fredag. Inte många extra lediga dagar precis. Vi får se hur många dagar maken kan vara ledig.

Det får vara som det blir, jag är tacksam för varje extra dag han kan vara med oss.

Ha en trevlig dag, trots att det är måndag!

00026/Julia

10 kommentarer:

  1. Lars Bill Lundholm... var det inte han som skrev "Skärgårdsdoktorn" som blev en så fin tv-serie med... vad var det nu han hette, ah, du vet vem jag menar :-)
    Håller med om att julen ligger sällsynt illa i år, bara en dag extra ledigt, suck... Hoppas maken har några semesterdagar kvar att ta ut!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Iband springer tiden iväg utan att man gör nått speciellt, märkligt!
    Matte suckar också över hur julen ligger och de stänger sitt jobb bara mellan jul och nyår, annars brukar där vara stängt till efter trettonhelgen, de hade behövt lite extra semester efter den hårda flytten i oktober men icke!
    Grått väder hos oss också.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Man får ta tillvara alla dagar man har tillsammans med de man tycker om. Även om den här jul- och nyårshelgen är lite snål kan man ha mysigt ändå.

    SvaraRadera
  4. Grått är bara förnamnet just nu tycker vi. Hoppas att maken får några extra dagar ledigt så att ni får lite mer tid tillsammans.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Lars Bill Lundholm.... är en föfattare jag ALDRIG hört talas om. Hoppas hans böcker är bra.
    Hoppa ni får några dagar tillsammans iaf under julhelgerna.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni hade en trevlig söndag coh att ni får lite ledigt tillsammans i julhelgen.
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där med att tiden kan gå vansinnigt fort medan man tassar runt i bloggvärlden och hälsar på hos sina vänner! Törs knappt göra det före jobbet längre. :) Spännande för missorna att spana på pippisarna som äter. Det är ett nöje som de aldrig ledsnar på. Känner inte igen författarnamnet, men tala gärna om hur du tycker boken är. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Hej på er igen!
    NU Jamars ska det förmodligen vara rätt med videon inne hos oss.
    Säg till om det fortfarande inte funkar!
    Tass Tass

    SvaraRadera
  9. Grått o trist var det här med igår och min matte undrar oxå vart alla dagar tar vägen ??!!

    SvaraRadera
  10. Tack för ditt lycka till.
    Det går helt okej, bara några entaka uppfostringsmorr från vår drottning men annars går det perfekt :) De kan till och med ligga nära varnadra så länge slygneln är lugn ;)

    SvaraRadera