Väderprognos för 5 dagar

torsdag 8 december 2011

Arla torsdag morgon…

 

00010

Ännu en natt med dålig sömn… Jag kunde sova några timmar till igår morse när jag gick och la mig igen i alla fall. Jag är definitivt inne i en dålig period, men jag vägrar att vända på dygnet. Lika lite som att snurra runt i sängen klarvaken. Lika bra att gå upp några timmar och göra nåt annat.

Efter en mugg med het dryck och nåt i magen kommer sömnen tillbaka efter en stund. Inget att bli hispig för. Det blir bara värre om jag stressar över sömnlöshet. Men nu tror jag att idéerna är slut vad jag ska hitta på för att sova hela natten.

Jag har märkliga drömmar och funderar över så mycket som inte låter mig få ro. Jag är rastlös helt enkelt.

Jag saknar ljuset från sommaren. Mörkt när man vaknar, becksvart tidigt på eftermiddan, bara halvdager molniga dagar, nej fy för den mörka årstiden.

Det är många som har värre problem än jag. Vi har det bra och saknar bara maken, men imorrn är det fredag igen. Då kommer han och vi får helgen tillsammans igen.

Vi ska absolut inte göra ett skvatt denna helg. Bara vara lata. Vi har inga måsten, ingenting som vi är tvungna att göra just denna helg.

Nu ska jag lyssna på en lagom spännande bok. Nån som jag har hört förr, nåt att somna om till.

Ha en fin torsdag!

beautiful_thursday_rainbow_rose /Julia

1 kommentar:

  1. Klokt av dig att inte stressa upp dig för att du vaknar på natten. Fast visst vill man helst sov sammanhängande, även om det emellanåt inte går. Skönt med en helg att bara koppla av ihop. Utflykter är nog så trevliga, men ibland har man helt enkelt inte lust med dem och då är det skönt att allt finns hemma så att man slipper tvånget att åka. Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera