Väderprognos för 5 dagar

fredag 16 december 2011

Äntligen fredag!

 

0094_thumb[1]

Det är jämngrått och lågt till “tak” ute. Det verkar att bli regn. Ute är det +2,1 grader. Det blir inte ens riktigt ljust sådana molniga dagar, jag måste ha lampor på även mitt på dagen. Det spås till och med snö till helgen.

Jaja, vädret kan vi ju inte göra nåt åt och jag har haft barmark redan mer än en månad längre än de två senaste vintrarna. Alltid nåt att vara glad över.

Jag läste att de ska ha julmarknad där biblioteket ligger på söndag. Det är sällan vi hittar på nåt på söndagar, så funderar jag lite på att vi ska åka och titta lite ändå. Synd bara att min “lön” inte kommer förrän på måndag. Äsch, det gör inget om vi struntar i att åka. Förmodligen blir det både trångt och massor med folk överallt.

Jag tittade på film igår kväll med. Jag såg den här:

Water for

Jag har ju sett den förut, den är jättebra i cirkusmiljö. Jag blev sugen på mer underhållning med Robert Pattinson Blinkar.

Förutom Emma (som jag fick i present nyligen av gulliga Alice och co) har jag en film till högt upp på önskelistan, den är med Colin Firth i huvudrollen. The Kings Speech som handlar om Kung  George VI av England.

2010 belönades Colin Firth med en Oscar för bästa manliga huvudroll för sin rollprestation i den filmen. Den får dock vänta till efter jul. Den kanske blir billigare då. Det är ju mycket som reas direkt efter jul. Många klappar blir väsentligt billigare då. Vi ger varandra nåt litet på julafton och väntar med resten till reorna. Man får så mycket mer för pengarna och vi är ju vuxna. Dessutom har vi inga pengar till onödiga utgifter. Reorna de två senaste åren har jag inte haft möjlighet att besöka nån stans på grund av snömassorna. Fast lite blev ändå köpt via nätet.

Jag är barnslig, om jag gillar nån skådespelare manlig eller kvinnlig, vill jag gärna se fler filmer med honom eller henne. Det var via wikipedia på nätet jag hittade flera sevärda filmer av mina favoriter. Snubblar jag över någon nån gång avgör plånboken om den blir köpt eller ej.

Det är precis som för alla andra. Har man inte pengar, får man avstå från saker. Som tur är är ingen av oss slösaktig och vi har inga skulder heller. Nu sedan bilen är såld sparas det mycket på dom kostnaderna som en bil innebär med bensin, skatter och allt annat. Visst saknar jag den, men jag kan inte köra bil längre. Jag provade inte ens innan vi sålde den. Jag ville inte helt enkelt inte, fast jag har mitt körkort kvar. Jag har färdtjänst och med lite planering fungerar det nästan lika bra som tidigare.

Vet ni, medan jag har suttit här och skrivit har det ljusnat betydligt ute och det finns till och med blåa gluggar på himlen, vem vet jag kanske får se lite sol idag också.

Ha en fin fredag!

1friday0/Julia

8 kommentarer:

  1. hej och godmorgon denna mulna fredag!
    nu har jag tagit min medicin och ska skriva upp vad jag äter!
    idag blir det läsdag igen,en vänninna ringde och tag all min energi,men det gör inget!
    kram och ha en bra fredag.

    SvaraRadera
  2. Man blir allt lite seg när molnen sitter på taket. Härligt med fredag, hoppas att ni inte behöver vänta alltför länge på maken. Ha en mysig kväll.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vad julfint ni gjort här inne!! "The Speech" - det är en helt underbar film!! Rekommenderas varmt (kolla vad de har på discshop - de har haft julklappspriser ett tag nu!)

    Ha det så gott i helgen!
    puss&kram, nosgos å gottisar
    lillie, Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Det är bra att vänta med julklapparna till efter jul. Varför ska man ge varandra massa presenter just på julafton? I år är det visst många som börjar rea redan före jul förresten, eftersom julhandeln går så dåligt. Skönt att det blev lite ljusare en stund på dagen, men nu har det visst blivit regnigt igen, åtminstone där vi bor.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar båda filmerna du skriver om väldigt mycket! Visst blir man ofta nyfiken och vill se fler filmer med samma skådespelare i. Ibland är det flipp, ibland flopp. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Så juligt ni fått det på bloggen = FIINT !!
    Här har nere har det regnat mest hela dagen :(
    Matte har jobbat (som vanligt) och sen har hon visst varit och shoppat lite , en del affärer har ju rea innan Jul.
    Det blev visst ett par nya Julgardiner till köket och en ny dörrmatta , sen var det visst en julkklapp till mig ??
    Paketet åkte fort in i garderoben i alla fall :)
    Nu väntar jag och matte på att husse ska komma hem med Pizzor och sen blir det fredagsmyyys för hela slanten :)
    Önskar er en myyyysig fredagskväll !!

    SvaraRadera
  7. Det är bara dumt att vara slösaktig, blir så dyrt i slutändan säger matte.
    Har även varit låt till "tak" här hos oss och i morse regnade det men jag slapp bli blöt.
    Matte vill också se den filmen med Collin Firth men har inte blivit färdig till det än.
    Ha en underbar helg!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  8. Jag är precis som du när det gäller skådisar. Älskar Gérard Depardieu - han påminner lite om min egen käre särbo :-) och ser allt jag kommer över med honom. Förutom att han ser så mysig ut är han en fantastiskt skicklig skådespelare tycker jag.
    The King´s Speech ska vara jättebra säger alla som har sett den :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera