Väderprognos för 5 dagar

måndag 26 december 2011

Hutter!!!!

 

PICT0507

Strömmen har gått för oss i stormen inatt någon gång! Jag upptäckte det vid ½6 när jag skulle på toa.Jag lyckades somna om ett par timmar.

Nu är klockan nästan ½9 och vi har fortfarande ingen ström. Vi har bara elvärme och det är kallt inne nu! Inte kan jag få en varm mugg thé heller Arg. Journumret till elverket är upptaget sedan 1 timme, enda sedan jag började försöka kontakta dem. Det är lika bra att jag fortsätter att ringa. Jag återkommer när strömmen gör det!

/Julia

6 kommentarer:

  1. Kära nå'n, så eländigt! Ni har väl filtar att svepa in er i, hoppas jag? Hörde på nyheterna att det är åtskilliga tusentals kunder hos alla de stora elbolagen som är utan ström just nu... vi har dock klarat oss, både från strömavbrott och stormskador. Var rädda om er!

    Tass från Imma, abbemissa, som också önskar god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Stackare, hoppas ni får strömming i ledningarna snart! Under tiden får ni gosa ner er under en filt och be Smulan och Amanda att värma er.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Usch stackars er. Hoppas strömmen kommit nu men det varkar vara måna uppåt i landet som är utan ström.
    Ni får kura ihopa er alla så ni kan hålla er varma!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Oj då. Sådant är jobbigt! Peppar, peppar så har vi inte varit utan ström på åravis! Minns hur jobbigt det var när strömmen försvann förr.

    Hoppas det ordnar sig snabbt för er.

    Ni får värma varandra alla fyra.

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Vi ska vara glada över att utetempen visar 7 grader plus, och inte minus 25 som förra vintern. :-)

    Hoppas Herr Ström snart kommer åter.

    SvaraRadera
  6. Usch va taskig den där Dagmar e!
    Husses föräldrar hade inte heller värme eller kaffe så husse åkte dit. Med kaffe. Vi har en sån där fotogenvärmare man kan koka mat på också, ifall. Nu klarade vi oss fast det blev svart en stund. Kanske ni skulle ha en sån också, i reserv.

    SvaraRadera