Väderprognos för 5 dagar

måndag 5 december 2011

Matte har smugit på oss!!!

 

Hon smög på oss när vi somnade med vår

PICT0481

nyaste musebus i soffan!

Tycker ni inte att den matchar vissa fläckar i min päls? Jag tror att matte valde rätt färg i alla fall! Fast Smulan vill ha den heeela tiden!

Jag tar den så ofta jag kan, jag gömde den under täcket hos matte inatt *fnissar*. Hon hittade den imorse, när hon slätade till sängkläderna och så fort hon la den på golvet, tog Smulan den med det samma. Jag får knappt låna den…

Men vi bråkar aldrig om saker, så jag hämtade en liten gammal musebus och matte och jag lekte hämta musling massor med gånger! Det var jättekuligt. Matte kastar och jag hämtar den.

Jag tror att vi har lika skojsigt båda två. Synd bara att hon ledsnar så fort. När hon har slängt iväg den en halv kattiljon gånger orkar hon inte längre, men då är jag också ganska trött och behöver sova!

Solen sken på förmiddagen jättefint och vi var på verandan med matte för att sola lite, det var kyligt. Bara 1,5 plusgrader, så vi var inte ute många minuter. Bara så länge att matte fick lite frisk luft.

Nu kokar hon broccolibuketter till sin middag och det luktar URK i hela huset tycker vi! Skönt att vi slipper äta eländet i alla fall. Fast hon får gärna bjuda på en köttbulle, som hon ska äta till!

Ha en trevlig eftermiddag och kväll vänner! Glöm inte Agrias tävling, vi måste hjälpas åt att Nea når 14:de platsen. Hon ligger på 18:de plats just nu! Vi måste försöka att få in alla bloggkatterna som sämst nr 14!!! Sedan väljer en jury vinnarna från dessa 14 katter! Just nu ligger 7 kompisar bland de 14, Klart att Nea ska vara där också!

Max och Måns har en fin länk till ALLA kompisarna!

021_21 /Amanda-Bus

12 kommentarer:

  1. Vilken trevlig mus ni har! Och så snällt att matte fick låna den över natten ;) Det upps-kattade hon säkert.

    Vi har röstat extra på Nea idag så hon kommer med i toppstriden! :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Jättefin musebus!

    Vilken väldresserad matte du har som kastar den en halv kattiljon gånger, min husse orkar knappt hälften.

    SvaraRadera
  3. Det var en stor musling, kanske det är en rått-ling istället, hihi!
    Det är bra tjejer att ni inte bråkar om den nya saken och det är tur att matte kan leka lite med den som inte har den nya.
    Busig matte ni har som smyger på er så och blixtrar, hihi!

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Jamarskul ni har som leker med den däringa muslingen. Matte gör så hon oxå, men ibland blir hon oxå trött på att kasta den flera kattiljoner ggr

    Tass tass

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild! Syns att ni gillar varandra och musebusen. Ska genast tassa iväg och rösta.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. varit hos sjukan..
    högt blodtryck
    148/97 men mer sa inte den otrevlige läkaren som inte tog nåt på allvar direkt..:-(

    SvaraRadera
  7. Tänk att er matte lyckades smygfota er och nya Musebusen :)
    Min matte orkar inte kasta mina Musebusar så många gånger som er matte orkar , jag ska minsann jama till henne att Hjulia kaster era musebusar minst 1 kattiljon gånger !

    SvaraRadera
  8. Klart vi ställer upp för Nea, Vi bloggkatter ställer alltid upp för varandra, och ofta ställer vi upp för andra katter också.

    SvaraRadera
  9. Vicken JÄTTEmusebuse!!!! Wow!!! Det var den största musebusen vi någonsin sett!!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  10. Vilken fin färgkoordering ni fick till med muslingen. Och så bra att det fanns fler så ingen av er blev utan!
    Nu ska matte och jag försöka tassa runt till alla kompisarna och rösta - vi har redan varit hos några men vill ju hjälpa alla såklart :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  11. Vilken fin bild och absolut en av de coolaste mössen man kan finna, urhäftig! :) Kramiz och Tass

    SvaraRadera