Väderprognos för 5 dagar

torsdag 1 december 2011

Första December…

 

MoL%20(11)

Ja… då har julmånaden kommit. Tänk så fort hösten har gått. Denna var mycket mildare än de två föregående. Förlåt mitt tjat om vädret, men jag kan inte låta bli att vara glad över att jag fortfarande kan komma ut, utan besvär. Det betyder en hel del för mig efter de två vintrar som var.

Jag eller rättare sagt vi har nog planer på att besöka biblioteket på lördag. Det blir nog för sista gången för detta år. Jag har verkligen varit en flitig besökare där sen snön försvann i våras. Minst en gång i månaden har jag varit där. Jag har lärt känna de flesta som jobbar där och de har varit mycket gulliga emot mig.

Dessutom börjar Kungliga Kaninen sina i fodertunnan. Det är lite synd att det inte finns någon zooaffär på samma ställe som biblioteket. Förmodligen blir det snitslad bana på lördag, först till ett ställe med biblioteket och därifrån till zooaffären och kattmaten. för att sedan handla det lilla som vi behöver i matväg. Det är inte mycket, men maken slipper i alla fall bära det från bussen.

Jag är uppe tidigt, men jag har sovit ostört dryga 7 timmar inatt i alla fall. Jag är stel och har ont, men värken är inte så farlig längre. Jag är hjälpt med ett par Alvedon nu. Jag är nöjd med att slippa ta starkare värktabletter än de receptfria (som jag för övrigt får på recept av min snälla läkare).

Förhoppningsvis blir ryggen helt bra. Jag måste ju försöka träna som vanligt igen. Det märks efter bara några dagar när jag inte har gjort så mycket som jag bör. Är man, som jag rullstolsbunden, blir de friska musklerna snabbt lata också. Det vill jag definitivt förhindra. Det finns ju gränser vad min friska sida orkar kompensera för den dåliga. Min dagliga träning är nödvändig för att jag ska må så bra som det bara är möjligt för mig.

Jag gjorde inte många knop igår. Jag satt och lyssnade på bok och löste korsord. Det blev ingen film eller TV, bara en nyhetssändning. Jag har sett mer på TV än på länge. För det mesta är den bara på på helgerna och vid den obligatoriska fredagsdeckaren eller filmen som vi tittar på medan vi äter middag och om det finns nåt som maken vill se.

Nu ska jag fylla på min mugg och ta ett varv bland mina bloggande vänner. Jag vill se vad de hade för sig efter jag hade stängt av datorn.

Ha en fin torsdag!

00025-1 /Julia

6 kommentarer:

  1. 1 december = öppna första luckan i kattgodiskalendern :)
    Jag och matte tycker oxå det är rätt skönt att det inte kommit någon snö eller kyla ännu.
    Enda fördelen med snö är ju att den lyser upp den nu mörka årstiden.
    Min matte var på julbord med sitt jobb igår , så hon har minsann tjuvstartat med julmaten !
    Inte hade hon smugglat ner nån lax i sin väska till mig = DÅLIGT !
    Skönt att du kan sova om nätterna nu !
    Ha en fortsatt trevlig torsdagkväll tjejer :)

    SvaraRadera
  2. Låter som om du haft en ganska OK dag. Bra att du ser till att hålla dina friska muskler igång. Det är jätteviktigt, som du skriver.

    SvaraRadera
  3. Självklart tycker du att det är härligt att slippa snön så länge som möjligt för att inte bli insnöad som vintrarna innan.
    Bra att den värsta värken är på väg bort för ont kan man ha länge ändå.
    Fredag i morgon!!!!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Låter som en skön och avkopplande dag. Skönt att få sova så länge i sträck också även om du har ont. Vi längtar efter liiite snö mest för att det ska bli lite ljusare men förstår att det är supeskönt att kunna komma iväg lite hit och dit. Ta hand om er.nosbuff

    SvaraRadera
  5. Ja håller med dig. Hösten har gått otroligt fort, men för min del har det hänt så mycket så det är nog därför.

    Det är verkligen viktigt att hålla igång träningen när man inte är helt frisk. Har ledproblem som gör att mina muskler får jobba mer och tränar jag inte får jag mer värk.

    SvaraRadera
  6. hej
    ingen kommentar hos mig idag?
    nehe..ja jag mår dåligt ...

    SvaraRadera