Väderprognos för 5 dagar

fredag 30 december 2011

God fredagseftermiddag vänner!

 

cat151

Det blev strålande sol och vi var ute en liten sväng. Bara till P-platsen och tillbaka, det var ganska kallt trots solen.

PICT0523

Den numera berömda dörren Smulan ville in igenom, då hon ramlade/hoppade ut genom sovrumsfönstret mardrömsnatten. Det var den hon klättrade på, då hon ville in i värmen igen.

Hon är smart, Smulan!

Hon fattade genast hur hon skulle göra med deras nya “peta fram maten med tassen” grunkan.

PICT0524

Det var absolut ett bra köp! De stora hålen har en liten kant, de små en något högre, så de måste lyfta ut gottet/maten. Jag har fyllt den med RCs +12 och blandat i några få dentisar. De får ha sin vanliga mat automat bredvid (än så länge).

Den lilla mattan den står på följde med, för att behållaren skulle stå still.

PICT0527 

Den behöver kanske strykas, men det får vara just nu. In i hålet med tassen, ta maten och stoppa den i munnen direkt. Utan att den hamnar på golvet. Hon är rolig! Hon fångar ofta torrisarna jag kastar åt henne i tassen också. Och ja! Hon är vänster tassad! Fast ibland tar hon till sin högra tass också.

Jag blir så glad över lyckade köp till Smulan och Amanda. Som jag skrev tidigare, var kulklappsmuslingarna borta, men nu vet jag var dom finns!

PICT0522-1

Gömda inne i igloon, som sov kompisar. Det är säkert Smulan som la den stora där, medan den lilla röda brukar Amanda bära omkring på.

Ha en trevlig fredagskväll!

00019/Julia

10 kommentarer:

  1. Det var en rolig sak att få mat från, lite tankeverksamhet för de små jamisarna!
    Häftigt att Smulan är vänstertassad precis som min matte. Jag vet inte vad jag är men jag ska be matte hålla koll fast jag använder inte mina tassar till att fånga saker med.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina saker dem har fått! Jag har då rakt inte upptäckt vilken tass jag använder mest.. Det måste jag också kika på.. Det låter spännande faktiskt.. Hoppas jag är vänstertassad som mamma ;-). Nosgos

    SvaraRadera
  3. Den ser kulig ut eran nya matmojäng :)
    Jag brukar oxå gömma mina leksaksmöss , fast inte i nån sovigloo utan i min kattlåda.
    Jag jag vet att jag är lite knasig , men jag har hört att det beror på vem man umgås med. Åh min matte är ju allt lite/mycket knasig ;-)

    SvaraRadera
  4. @ Aamor

    Husse är jätte vänsterhänt, men inte matte. Hon kan använda båda, men skriver med höger.

    @ Rebellen

    Vi är lika olika som våra tvåbenta. Vissa av oss är vänstertassad, vissa högertassad ;-)

    @ Kjelle Bus

    Det är min matte med! Knasig alltså *fniss*

    SvaraRadera
  5. Vilken kattarackarns skojsig mat-mojäng! Om vi är vänster eller högertassade har vi inte tänkt på. Men det ska vi kolla upp nästa gång mamsen slänger till oss lite godis!

    Pusseli-nosegose-kramen från Bröderna Bus & Busan. Mamsen Rozie hälsar också! =)

    SvaraRadera
  6. Hmmm, jag har aldrig tänkt på vilken tass jag använder. Det måste jag klura lite på och även spana in de andra. Vilka kuliga leksaker! Mårrgan går ofta och lägger leksakerna i mattes säng medans jag lägger råttorna i vattenskålen. De måste ju få bada ibland... *fnissjam*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Har ni köpt den på webben? Blir lite sugen att luta Simba att använda den. Jag skulle givetvis aldrig nedlåta mig att peta fram godis.. tror jag. :D

    Nosgos

    SvaraRadera
  8. Det är så olika hur folk är, min sambo och hans syster är vänsterhänta medans jag är högerhänt.

    Så fin den där *matskålen till katterna är.

    Tass tass
    Gott nytt ÅR

    Så hoppas vi att det blir många katter som kommer på födelsdags supé i morgon när Mimmi fyller år!

    Tass Tass

    SvaraRadera
  9. Er matmojäng verkar jättekul, vi har inte riktigt förstått vitsen med vår ännu, bilder kommer senare. Skönt att det blev en promenad! Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Ju mer jag ser av den där "peta fram maten"-grunkan ju mer inser jag att den är som gjord för mig. Matte håller med, så jag har gott hopp om att det snart kommer att finnas en i vårt hem, hurrjam så kul det ska bli att leka med den! :D
    Matte och jag önskar er alla ett riktigt gott mysigt, musigt, busigt och allmänt underbart nytt år!
    Tassklappar

    SvaraRadera