Väderprognos för 5 dagar

onsdag 28 december 2011

Oj, vilken rolig, men jobbig dag vi hade!

 

14

Som jag tidigare skrev, skulle vi ut på lite bus idag. Vi åkte först till biblioteket och självklart följde en trave ljudböcker med oss hem. Bland annat Svenska Radio Klassiker, en skatt enligt maken med Povel Ramel, Britta Borg, Alice Babs och Martin Ljung. Gammal radioteater från det ljuva 50-talet. Den blir spännande att lyssna på. Vi är ju födda på 50-talet båda två, men dessa har vi säkert inte hört förr, men de medverkande känner vi till och tycker om.

Sedan bar det av till Zooaffären i nästa köpcentrum med färdtjänsten. Där skulle vi bara ha filter till vattenfontänen och absolut inget annat! Men, men…

PICT0516

…ut kom vi med en massa saker ändå. En “peta fram maten med tassen” grunka. Nya smaker Temptations. En med biffsmak som Sippo tyckte så mycket om och en med ost och kyckling. Vi köpte också tre nya musebusar med skrammel i, de som Smulan och Amanda fick i julklapp har ju gått upp i rök Himlar med ögonen av någon anledning. Affären och dess innehavare var på ett generöst humör och gav oss en fin plåtburk, en kalender och en karda, förutom att vi fick matmojängen med 40% rabatt. Gissa att det var julafton för tjejerna en gång till!

Efter detta gick vi till Ö&B, där maken köpte sig en ny ryggsäck billigt, han använder en dagligen till och från jobbet och när den var billig tyckte jag att han skulle köpa en, den han har sjunger på sista versen.  Vi köpte lite godis och en stor flaska Pommac till nyår, då jag inte dricker alkohol alls längre. Nåt bubbligt är gott att skåla med. Inte är det Lanson Rosé direkt, men det får gå. Bättre än julmust är det nog ändå.

I mataffären köpte vi mat till nyårsafton. Gravad och rökt lax, varsin fin skiva kött och massor med frukt och grönsaker. Lite bröd, en rulltårta med chokladfyllning och glass naturligtvis.

Det var vår kuliga dag. Jag hade i alla fall jätteroligt och det hade maken med. Färdtjänsten skötte sig utmärkt! De kom i tid och körde bra, ingen “biltjuv” idag med andra ord.

Nu ska vi dricka lite thé och koppla av en stund. Allt, som vi har köpt, har vi plockat undan och nu kan vi verkligen ta det lugnt för idag. Vi lär se någon film också under kvällen. Vilken det blir får maken bestämma.

Troligen tittar vi på den här igen

Water for

Vi får se.

Ha en trevlig onsdagskväll!

good_evening_01 /Julia

9 kommentarer:

  1. Vad ni hann med mycket.
    Kan tänka mig att tjejerna blev störtglada över allt gott och kuligt dom fick.
    Ha nu en skön kväll!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka fynd på zooaffären! Hoppas att ni gillar godiset. Spännande med ljudböckerna. Det är något särskilt att bli nostalgisk över uppväxtminnen. Det finns en bok , Nostalgiboken, som visar typiska prylar från olika decennier, som är jätteskoj att bläddra i.
    http://www.bokus.com/bok/9789175886756/nostalgiboken-minnen-beskrivningar-lekar-och-recept-fran-1950-1960-1970-och-1980-talen/
    Gissa om det är skoj att titta på delarna om sjuttio/åttiotalet, som jag kan relatera till. Kram från Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  3. Härligt när allt flyter på som det ska och man gör lite fynd!Vi har också en sån där matgrunka, vi fick det i julklapp.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Åh va härligt det låter! :D
    (Biffsmak dentisarna har vi nu också testat.. Mums!)
    Nosgos

    SvaraRadera
  5. hej hej julia och maken!
    här är vi jätteförkylda bägge två och knaprar Ipren så det sprutar ur öronen!
    katterna sover och sover och är inget roliga alls..inatt kommer stormen säger dem som vet,vi får väl se...
    låter som ni haft en underbar dag och jag vet att smulan och amanda blev helt tossiga utav allt ni köpt till dem! frågade sambon nyss om han ville spela ett parti monopol,men nej han är inte så pigg så han orkar det..
    själv ska jag läga mig och sova en stund tror jag!
    kram kram och ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt att ha en riktig shoppingdag ibland, särskilt om man sedan känner sig nöjd med alltihop och inte har förköpt sig! Vad härligt att ni kunde unna er det här tillsammans!/Matte

    SvaraRadera
  7. Så jamars mycket ni han med under er dag.
    Jag dricker inte heller alkohol. Har aldrig gjort det.
    Förstår att katterna blev glada över det ni köpte till dom.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  8. Så ska fynd till katter se ut !!
    Vet ni vad min matte köpte till mig på Mellandags-REA´n ??
    Två tuber katt-tandkräm , jag s..ter fullständigt i om det var två till priset av en , så det så !!!
    Skönt att allt flöt på som planerat med alla ärenden och färdtjänst :)

    SvaraRadera
  9. Åh, vilka härliga fynd ni gjorde! Jag är jättesugen på att köpa "peta fram maten med tassen-grunkan" till Frasse - det verkar vara en pryl precis i hans smak :D
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera