Väderprognos för 5 dagar

måndag 19 december 2011

Godmorgon vita måndag!

 

20s

Det har snöat och världen utanför ser ut som ett julkort! Det är onekligen vackert, men jag är nöjd med det som har kommit! Det är 5 cm ungefär, lagom för att lysa upp lite när det blir mörkt i eftermiddag!

PICT0490

Temperaturen är på plussidan. så vi får väl se hur länge snön blir kvar, men det snöar lite fortfarande. Förra december hade vi nästan en halv meter av den vita varan. Ännu är det inga problem för mig att ta mig ut med makens hjälp, men det får vänta till helgen.

PICT0491

Pippisarna har god aptit, roligt att några kom med på bild. Jag försökte ta ett kort på Hacke, men han flög sin väg, bara för att komma tillbaka så fort jag satte mig i rullstolen igen. Men skam den som ger sig! Jag tar fram ett kort från i våras och visar istället Ler

PICT0065

Idag är det snö på träden och hustaken, men absolut inte lika mycket på marken, som det var då.

Nu ska jag fylla på min mugg och flytta över i soffan, lägga upp fötterna och titta på en mysig film. Jag väljer nog den här:

love actually

En lagom tramsig film med många av mina favoriter i rollerna! Jag får skratta i alla fall. Jag vet att jag får sällskap i soffan med med Smulan. Amanda lär lägga sig i rullstolen för att ta sig en kattlur. Hon gillar att ligga i den och passar på när jag sitter någon annanstans.

Ha en jättefin vinterdag, trots at det är måndag!

y-merry-christmas11 /Julia

8 kommentarer:

  1. Grattis till snön ni med! Ljusare blir det ju och vintersolståndet är ju också i antågande! Låter väl härligt med ljusare och ljusare dagar även om det inte märks på en gång. Ha det så bra och kramiz från mig.

    SvaraRadera
  2. Grattis till snön !
    Här är det så grönt som det kan bli i december fortfarande :(
    Men solen har lyst mest hela dagen idag och det var ju sannerligen på tiden :)
    Min matte har som "vanligt" jobbat idag och jag o husse har mest snoozat hela dan , så nu är vi pigga och kan hålla fart på matte HELA kvällen ;-)

    SvaraRadera
  3. Det är fint med snö i lagom mängd, vi har ingen hos oss än!
    De där hackisarna är rätt så lättskrämda så kul att du hade ett gammalt kort.
    Den filmen är så söt säger matte, hon har sett den flera gånger, nästan allt finns i den!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Lite mysigt är det allt med det vita men vi förstår att du tycker det är lagom. Kul med bion! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Här är det oxå snö, men inga massor. Får se om det ligger kvar över jul.
    Ha det bra och tasskram från oss

    SvaraRadera
  6. Så fint det ser ut med det vita! Men håller med dig, lagom är absolut bäst när det gäller snö :-)
    Finns det något svårare än att plåta fåglar? Det slår till och med våra kära pälsklingar :-)
    Love Actually är en av mina absoluta favoritfilmer, tycker den är alldeles fantastisk - rolig, gripande, varm... Scenen där Emma Thompson inser att hennes man bedrar henne är skådespeleri på absolut högsta nivå!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  7. Jättevackra bilder. Fast jag hoppas det inte blir så mycket mer snö nu. Det blir så mycket strul på vägarna om det blir halt och det är många som behöver komma hem till sina katter och andra.

    SvaraRadera
  8. God Morgon på er !
    Jag har en liten bloggaward till er på min blogg.
    Det är bara att tassa in och hämta den :)

    SvaraRadera