Väderprognos för 5 dagar

lördag 10 december 2011

Hej soliga lördag, Nobeldagen.

 

saturday_01

Nu med lite perspektiv på det inträffade kan det konstateras att Smulan är definitivt inte rädd för att vara i fönstret hon föll (hoppade ut ???) ifrån.

Jag vill tacka för alla fina kommentarer jag har fått!

BCthankyou0509 

Maken har kollat fönsterspärren och det verkar inte vara någon fel på den. Förmodligen var den helt enkelt i ett läge där den, med lite våld, kan öppnas och Smulan lyckades att göra just detta. Sedan gjorde stormen resten. Nu vet vi att vi inte ska ha den i samma läge någon annan gång. Dessutom har husse knutit fast fönstret med ett snöre så den inte ska kunna gå upp för mycket nån annan gång.

Smulan är ganska mallig efter sitt äventyr. Hon var inte ute i regnet mer än högst 20-30 minuter. Hon mår bra och kräver gottis varje gång hon kommer för att gosa, men nån måtta får det faktiskt vara på godsakerna. Jag vill inte att hon ska få ont i magen.

Jag har i och för sig ganska ont och är stel idag efter strapatserna, men eftersom det slutade så lyckligt för oss alla, tar jag det gärna. Förhoppningsvis blev jag inte förkyld heller.

Jag kunde inte sova något på dagen igår, men vacklade i säng redan vid 8-tiden och slocknade genast. Jag har fått 11 timmars sammanhängande sömn och mår bra! Jag vet inte när jag har sovit så mycket senast. Inte på väldigt länge i alla fall. Det kändes toppen.

Maken har hissat flaggan bakom vårt lilla hus. Det får glädja grannarna under Nobeldagen, som är en allmän flaggdag. Han har fyllt på pippisarna automat med solrosfrön, det gillar både jamisar och fjäderkottletter. 3D TVn i gavelfönstret har med andra ord börjat sina live sändningar idag också.

Vi kommer att ha Skånsk Kalops till vår Nobelmiddag. Jag kommer att göra den efter konstens alla regler och morötterna kommer inte fattas i grytan. De är ett måste i kalops. Idag har jag gott om tid att laga till den åt oss. Efterrätten blir choklad gräddglass med min varma hallon sås till, allt enligt makens önskan. Vi får hjälpas åt med matlagningen som vanligt.

Ha en jättefin lördag, med hopp om fint väder och nåt gott att äta till kvällen!

00055 /Julia

7 kommentarer:

  1. Jag och matte får väl nästan säga God Middag :)
    Skönt att höra att Smulan inte blivit rädd att sitta i fönstret efter sitt lilla äventyr.
    Håller tummarna för att ingen av er ska bli förkylda heller !!
    Här nere i söder så lyser solen med sin frånvaro idag med och det blåser bra idag med , så jag tänker då inte gå ut !!
    Önskar er en trevlig lördag !!

    SvaraRadera
  2. @ Kjelle Bus!

    Du sitter också i fönstret du föll ifrån, fast i ditt fall var det mycket högre ifrån, efter vad vi kan minnas.
    Skönt att båda äventyren slutade så bra ;-)

    Nospuss, sötnos

    SvaraRadera
  3. Föll?
    Var det fräckaste, klart hon hoppade ut på äventyr när tillfälle gavs. :-)
    Ha en underbar dag.

    SvaraRadera
  4. Vi hoppas Smulan inte smiter ut obevakat mer. Det är väldigt oroligt innan man får in dem igen, särskilt om de är ute i sånt busväder som det var häromnatten. Tror er nobelmiddag blir väl så god som den som serveras i Stadshuset. Den maten brukar inte få nåt toppbetyg.

    SvaraRadera
  5. Vilken kalas middag det blir hos er!
    Klart Smulan vill ha godis så fort hon gör nått, hon är ju en äventyrerska, hihi!
    Skönt med en hel natts sömn eller ska vi säga ett halvt dygns sömn, hihi!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  6. Skönt att smulan inte blev skadad iaf från sitt fall från fönstret.

    Tass Tass
    Ha en jamars trevlig Nobeldag

    SvaraRadera
  7. @ Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    "Fallhöjden" från fönstret till marken var bara på lite dryga 1 meter. Vi bor i en liiiten stuga ;-)
    Nosbuff

    SvaraRadera