Väderprognos för 5 dagar

fredag 30 december 2011

God morgon!

 

67

Efter en god natts sömn vaknade jag ganska tidigt, men utsövd. Jag somnade nästan genast jag kom i säng igår kväll. Skönt! Jag har fortfarande lite ont, men jag är övertygad om att ett par Alvedon räcker till att ta bort det mesta av smärtan idag.

Maken och jamisarna sover gott. De får vakna när de vill, fast Smulan och Amanda har fått var sin ostbit. De gick sedan tillbaka till husse. Jag har gjort frukost åt mig, thé och ett par mackor som vanligt. Jag måste äta, då mitt blodsocker var lite lågt. Nytt och mer thé brygger vi när maken går upp. Han lär äta rostad bröd med nåt gott på. Det blir inga våfflor idag, men om han vill ha så finns det både bacon och ägg. Han får avgöra själv vad han vill ha. Sover han länge vill han kanske ha mer än bara smörgåsar.

Vi har inga direkta planer för dagen. Det vore skönt att ta en promenad, men det beror på hur vädret artar sig. Vi har massor med underhållning inomhus, tråkigt lär vi inte ha.

Det har vi aldrig. Tour de Ski är inne på sin andra tävlingsdag, idag tävlar de 10 respektive 15 km i klassisk stil och det går en Lasse Åberg film på ettan kvart över 12 om vi blir filmsugna innan skidtävlingarna. Idag visar dom Den ofrivillige golfaren. Visserligen har vi den på DVD. Maken fick alla 5 “Stig-Helmer” filmerna i en box för nåt år sen av mig. Vi undrar hur den “sista”, som nyss hade premiär är. Den får vi se när DVDn kommer så småningom.

Ha en fin fredag, årets näst sista dag!

00041-2 /Julia

3 kommentarer:

  1. Hos oss skiner solen just nu så vi får väl gå en runda.
    Mysigt att först få nått gott och sen gå och lägga sig hos husse igen, kan inte bli bättre.
    Ha en bra dag.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni kommer ut på en promenad, skidåkning är ju alltid trevligt tycker vi! Här laddar vi för italiensk middag,husse lovade liten smakbit av kalv "mums"Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det låter när du lägger upp dina planer :-)
    Här på jobbet är det några som har sett nya Stig-Helmer-filmen och de säger att de yngre i snitt gav typ två plus, de i "mellanålder" gav tre, och de lite äldre gav den fyra plus. Så ju äldre man är desto mer gillar man den tydligen :-)
    Ha en fin dag!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera