Väderprognos för 5 dagar

tisdag 20 december 2011

Hej vänner!

 

by038

Snön tyger i träden, det syns att det är plusgrader ute. Vår termometer visar +1,3 grader.

Vi har sovit jättegott och länge. Jag vaknade först tjugo i åtta. Härligt att sova igenom hela natten. Visst blir jag lite stel, men det gör inget. Det går ju över efter ett tag.

Jag var på min vanliga blogg-läsar-runda på morgonen och läste hos Trollungarna att de inte hade så mycket att berätta.

Då slog det mig att just såna dagar skriver jag nästan romaner i min blogg. Jag får tag på en tanketråd och broderar, innan jag vet ordet av är bloggen alldeles för lång och jag stryker nästan hälften. Ingen har tid eller lust att läsa allt mitt svammel “kokat på en spik”. Ett blogg inlägg som egentligen inte handlar om någonting.

Om böcker och filmer kan jag nog skriva hur mycket som helst utan att det egentligen handlar om annat än min kärlek för stunden för en viss författare, en bok, en skådespelare eller flera och film.

Just nu är jag inne i en period av Colin Firth, Emma Thompson, Alan Rickman och Hugh Grant när det gäller skådespelare. Som tur är finns det en film med alla dem i.

love actually

Den här!

Sedan har jag en annan, men utan Colin Firth:

Förnuft och Känsla

Mer av Colin Firth’s skådespelarkonst kan jag njuta av i

Stolthet

denna jättefina filmatisering!

Förhoppningsvis kommer det att finnas en viss film bland mina julklappar, jag hoppas det i alla fall. Jag undrar om ni kan gissa vilken Blinkar. Jag har skrivit om den filmen tidigare!

Maken ska i alla fall få film av mig i julklapp med en av hans favoritskådespelerskor i en av huvudrollerna. Hon spelar bland annat M i de senaste 007 filmerna, nu kan ni nog gissa vem hon är. Jag berättar inte vilken/vilka film(er) det är för han läser min blogg dagligen och jag vill inte att han ska få reda på innehållet i paketet som kommer med posten denna vecka. Han vet att den kommer och att han inte får öppna den! Han får ta med sig den på fredag!

Nu gjorde jag det igen! Jag har skrivit massor om “ingenting”, bara svamlat iväg som vanligt. Ni får ta det. Förhoppningsvis har ni orkat läsa hela i alla fall.

Ha en fin tisdag!

gs_hugs_checkingtwice-vi /Julia

3 kommentarer:

  1. Klart att vi orkar läsa.
    Du svamlar inte alls om ingenting för det är ditt liv och det är lika viktigt som alla andras och gillar man att skriva är det bra!
    Vi kan inte gissa vem/vilken film maken ska få för vi vet inte ens vem som spelar M i 007 filmerna, har inte sett de nya och inte matte heller (jag har inte ens sett de gamla, hihi).

    Ps Glömde i första blogginlägget att gratulerar er till Awarden och det är ni värda!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. "Ingenting" är en hel del det också, vi gör ju inte alltid jättemycket vi heller. Kul är det att hälsa på hos er.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vi orkar oxå läsa allt du skriver !
    Här har det snöat/slaskat idag så just nu är det lite vitt på marken :)
    Hoppas det ligger kvar till jul i alla fall.
    Idag har min matte och hennes tjompis varit på Ge-Kås i Ullared och shoppat lite/mycket.
    Min matte sköter sig för hon kom hem med en hel kasse full med kattprylar (tror jag? ) för den åkte in i garderoben med en väldig fart :(
    Hon har visst köpt 2 filmer oxå , Bröderna Grimm med bla. Matt Damon o Heath Ledger och The curious case of Benjamin Button med bla. Brad Pitt och Cate Blanchet båda två kostade visst inte mer än 80 kr.
    Ha en fortsatt trevlig tisdagkväll !

    SvaraRadera