Väderprognos för 5 dagar

torsdag 8 december 2011

Strålande solsken!

 

Sol 07

Jag kunde somna om och sova gott några timmar till. Jag gick upp strax före åtta. Åt min frukost i lugn och ro, om man nu inte nämner två mycket ost sugna damer. Det fick var sin ostbit och lite rökt kalkon. Bara de får smaka lite brukar de vara nöjda.

Solen skiner från en klarblå himmel, det är inga vindar att tala om och termometern visar +0,8 grader. Det finns ingen snö i sikte ännu tack och lov.

Jag satt och funderade lite på Agrias tävling och dess resultat. Det kändes lite uppgjort på något sätt. Den abrupta avslutningen och den snabba resultatvisningen, ja jag vet inte.

Det var jätteroligt att Max och Måns tog tredje platsen, men jag fick lite dålig smak i munnen av resten. Visst var kattungarna jätte söta, men det är ALLA kattungar. Enligt mig borde minst en vuxen katt till ha varit bland pristagarna… eller varför utlyste de inte en ren “kattungetävling” istället. Jag vet att fler hade samma funderingar över tävlingen.

Säg nu inte “surt sa räven” för vi ställde inte upp med någon bild. Det var  en ren reflektion bara.

Det roliga var hur vi, bloggare, försökte stötta varandra och rösta på katterna vi “kände”.  Ge en extra röst till dem som behövde fler röster. Vi var många som var engagerade Blinkar. En eloge till M&M och deras husse som hade en ypperlig länk till de flesta tävlande kompisar i sin blogg, som utökades med förslag de fick undan för undan, medan tävlingen pågick.

Jag ska inte göra så mycket idag. Bara damma lite, men jag spar sopborste och skyffel till imorrn. Då blir det fint när maken kommer.

Jag gjorde mjölkstuvade makaroner igår, oh så gott det var! Det är mycket sällan jag kokar makaronerna i mjölk, men då jag gör det blir det fest. Åt hälften och ska äta resten idag. Jag åt stekt korv till den igår och idag blir det några köttbullar till. Skönt att jag inte behöver laga mat idag, det är bara att värma.

Hoppas att solen skiner på er också!

Morrn 42 /Julia

7 kommentarer:

  1. Vi tyckte också att Agria betedde sig märkligt med avslutningen av tävlingen... dels att det gick så misstänkt fort att presentera vinnarna, och dels att det blev två kattungar i topp fastän de vuxna katterna hade många fler röster. Vad skulle vi då rösta för? Och varför vinner alltid kattungar? Vi tycker inte om att vuxna katter nedvärderas, för det är ju just det som är det problem katthemmen kämpar mot... att kattungar går an, men att vuxna katter ratas.

    Du har också rätt i att det var en fantastisk upplevelse att se hur engagerade alla kattvänner var - hur de ställde upp inte bara för varandra utan också för alla de katter som inte fick några röster.

    Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
  2. Här nere i söder så lyser solen med sin frånvaro även idag :(
    -2,3 grader var det visst imorse sa matte och det höll i sig långt in på förmiddagen oxå visst.
    Jam man undrar ju om det går rätt till i dom där tävlingarna alla gånger ??
    Jag kom inte med i nästa års Lussekattskalender :(
    Men jag är lika göad för det för nu är ju min lekledare/matte hemma igen = TJO HO :)
    Matte blev visst sugen på stuvade makaroner nu , men hon har visst lovat husse nåt annat till middag idag och vågar visst inte byta för husse har inte ätit annat än Nudelsoppa dom dagarna matte varit borta !!

    SvaraRadera
  3. Din nattsömn kommer att komma tillbaka precis som du säger så det är bra att du "håller dig kall".
    Vi har också haft sol idag, härligt!
    Vissa tävlignar är märkliga och jag håller med Klosterkatterna att man måste pusha mer för vuxna katter som är lika underbara som små.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Visst var det kontigt med tävlingen. Roligt att Max och Måns kom trea i alla fall. Härligt med solsken idag, man blir genast lite piggare! Mjälkstuvade makaroner är riktigt gott det.Hoppas att ni får en bra kväll och att John Blund stannar hela natten.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Här håller vi med samtliga jamare. Dessutom var det konstigt att de inte ens väntade så att alla som röstade sista dygnet fick en chans att bekräfta sina röster, man skulle ju ha 24 timmar på sig. Vi tycker också att någon mer vuxen katt borde ha vunnit.
    Hoppas du kan sova gott inatt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Mjau, nu har vi uppdaterat våran blogg igen.
    Vi har jamat med matte, att vi ska försöka uppdatera den så ofta vi kan, SÅ KANSKE vi får lite mer besökare, *funderar*
    Känns lite ensamt när inga missenätvänner hälsar på :(

    Tass tass

    SvaraRadera
  7. hej.
    ja skönt att slippa laga mat ibland jag gör oxå så vissa dagar.
    ja det där med röstning kan man ju alldrig kontollera,agria tog säkert den katt de tycket va sötast helt enkelt! det tror jag.
    Här fick katterna lövbiff til nattamat,det va smaskens tycke dem!
    hoppas du får en bra fredag imorgon!

    SvaraRadera