Väderprognos för 5 dagar

lördag 17 december 2011

Godmorgon blöta lördag

 

Skafferilördag

Det regnar ute denna lördags morgon. Temperaturen är +2,8 grader och det spås regn för morgondagen också. Jag har gett upp tanken på Julmarknaden i alla fall.

Vi har en mysig frukost för två, inget märkvärdigt. Bara thé och rostad bröd. Vad middagen blir har vi inte bestämt än. Det finns en del att välja på i frysen. Förmodligen tar vi fram lite köttfärs och gör nåt gott av den. Man kan ju göra så mycket god mat med färs. Jag får bläddra lite bland mina otaliga recept. Nåt gott lär det inte bli svårt att laga av den.

Vi har inga direkta planer för dagen. Olika skidtävlingar visas ju på TV och dem lär vi titta på. Skidskyttet och längdtävlingarna i alla fall. Alpint är inte lika roligt att titta på längre, vi har väl ledsnat.

Vi ser kanske nån film också, maken får bestämma. Helgerna är hans! Jag gör ju som jag vill på vardagarna.

Jag mår ganska bra, min vänstrasida känns lite tungt, men det är inget jag kan göra nåt åt. Jag får väl träna mer idag när maken är här. Vi kan promenera tillsammans inomhus i några omgångar. Vi har sovit gott båda två. Jag vaknade lite tidigare än han. Bara med så mycket att jag hann förbereda vår frukost.

Vi vet fortfarande inget om hur han kan vara ledig under helgerna. Han har bett om att vara ledig från julafton till 8/1. Han har sparade semesterdagar som räcker mer än väl. Allt beror på hur hans arbetskamrater vill ha det. Han får veta hur det blir på måndag. Hoppas att han får vara ledig dessa två veckor, då får vi gott om tid att hitta på lite bus tillsammans. Nåt annat än en vanlig lördag. Fast mycket beror ju på hur vädret blir. Det är inte så kul att vara ute i hällregn direkt, då är jag hellre hemma. Vi får se och planera när vi säkert vet hur det blir.

Ha en trevlig lördag med förhoppningsvis bättre väder än det är hos oss just nu.

ertt /Julia

5 kommentarer:

  1. Skönt att ni sovit gott!
    Ganska blött hos oss också men det regnade i alla fall inte när vi var ute.
    Märkligt att de godkänner eller inte godkänner semestern så sent, hoppas han får ledigt så ni kan ha lite extra tid ihop.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Vi håller tassar och tummar att maken får sin långledighet, så ni kan få rå om varandra ordentligt i jul.
    Hoppas också att tyngdkänslan försvinner eller åtminstone blir mindre påtaglig.
    Och så hoppas vi förstås att solen får titta fram några timmar då och då även om vi är mitt i den mörkaste perioden :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Här nere är det otroligt nog uppehållsväder idag (än så länge).
    Hoppas att er husse får beviljat sin ledighet så att han kan vara hemma med er i 2 veckor !
    Tänk med bus ni hinner hitta på då ;-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen att maken får ledigt! Låter som en bra dag idag, här har det just börjat snöa och det lägger sig. Hoppas att det inte blir så mycket men det är mysigt med lite vitt.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni kan fira jul tillsammans lite längre än vanligt. Här är det oxå så konstigt väder. Regn och lite blåst.
    Blir säkert en grön jul i år
    har vi inget emot.

    Tasskram till er alla

    SvaraRadera