Väderprognos för 5 dagar

onsdag 3 augusti 2011

Jag glömde alldeles bort…

 

cat19

…att visa upp hallonskörden.

100_0275

Först kom han med mellan stora byttan, för att sedan fylla den stora och lilla byttorna också!

100_0259

Sammanlagd blev det dryga 10 liter plockat i fredags. Jag behöll ca 1 liter att mumsa på, resten åkte i frysen för att ha i vinter. Det blir gott till pannkakor, glass och sylt!

De kom liksom bort i glädjen över rastgården. Maken plockade av de sista (finns pytte lite kvar) innan han åkte i fredags. Vi fick ovanligt mycket hallon i år. Buskarna dignade av bär.

Fast det blev inte mycket vinbär alls. Mest fick vi av de röda, svarta och vita blev det nästan inget av.

 

cat151/Julia

6 kommentarer:

  1. Oj det var mycket hallon ni plockat, jag kanske måste fara ut och kika häruppe snart. Men det blir ju skogshallonen jag tittar efter. Det har ju varit tillräckligt torrt nu så det borde ju finnas Hallon är ju ett av de bästa bären att ta fram ur frysen eller göra sylt på.
    Trädgårdshallen hade vi då jag var yngre, stora o goda1 Ha en bra dag, Gunilla.

    SvaraRadera
  2. Fina hallon! Blir mumma det. :) Hemlagad hallonsylt och vaniljglass är så gott!

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Jisse såå MYCKET Hallon !!!
    Matte är inte alls avis ;-)

    SvaraRadera
  4. Mums med så mycket hallon! Tur att man kan frysa och spara. Det är så gott med sommarsmaker under den mörka vintern. Konstigt att det kan bli så olika mycket bär av de olika sorterna. Man inbillar ju sig (alltså, JAG inbillar mig, men hur trädgårdskunnig är jag?) att samma väder- och pollineringsbetingelser borde ge stora skördar överlag. Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  5. Oj vad hallon ni har fått ihop.
    Minns att min mormor hade hallonbuskar.
    Hon hade allt i bärbuskar + lite annat på sin stora tomt.

    Tass

    SvaraRadera
  6. Det var väldigt mycket hallon och goda såg dom ut också.
    Bra att det inte är så att det är lite av alla bär samtidigt.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera