Väderprognos för 5 dagar

onsdag 10 augusti 2011

God eftermiddag!

 

097

Regnet, det bara öser ner… Solen sken ca 1 timme imorse, sedan har det regnat av och till resen av dan. Det är ganska jämngrått på himlen åt alla väderstreck just nu.

Om jag ska vara riktigt ärlig, så tycker jag att det räcker med regn nu. Vår regnmätare är full och jag vet att det ryms 60 mm i den då. Snart kan vi odla grodyngel i jordgubbslandet…

Jag gick och la mig en stund på förmiddan. Visserligen så somnade jag inte, men det var skönt att ligga ner nån timme och lyssna på bok. Jag hade sällskap av Smulan och Amanda. De hade spinntävling i örat på mig.  Det är den ljuvligaste musik jag vet. Att ha en katt på var sida om huvudet som spinner i stereo. Härligt!

Jag har ätit lite yoghurt till lunch, kände inte för nåt annat. Med en ostmacka och en mugg thé, räckte det mer än väl.

Jag gör nog lite grönsakssoppa till middag. Jag har lite broccoli, en morot och en liten bit rotselleri. Det brukar bli jättegott med lite nudlar i. Gott med lite varmt i magen en sån här gråmulen dag.

Jag ska lyssna färdigt på sista boken om Potter, jag har 5 CD skivor kvar, med den som ligger på nu. Jag lyckades lösa korsordet som jag körde fast i förut och jag har flera om jag vill ha mer hjärngympa. Mina kroppsliga övningar har jag redan gjort. Det känns rätt så bra i kroppen, jag har bara lite ont. Det är som vanligt med andra ord. Jag är van att ha lite ont, det hör liksom till sen jag blev sjuk. Idag behöver jag inga värktabletter (än) i alla fall. Jag har tagit det som vana att ta en vid sängdags och oftast hjälper den hela nästa dag också och jag sover gott.

Nej nu kommer Smulan och puttar på sin tomma godisboll, bäst att jag fyller på den med några torrisar. Hon puttar den mot rollsolen tills jag gör det… hon vet att jag ger mig så småningom, en smart tjej, den där! Jag brukar dock vänta till hon slutar och det har hon också lärt sig. Efter 3-4 putt går hon ett varv och POFF är den fylld när hon kommer tillbaka. Vilket hon mycket väl vet. Jag brukar behålla några att kasta iväg som hon får jaga och “döda” innan den äts upp. Jätteskojsigt!

0225

 

 

 

 

 

 

 

 

/Julia

6 kommentarer:

  1. Vi tycker också att vi har fått vatten så vi klarar oss ett tag nu. Solen skiner just nu men det blåser - vindarna har nästan stormstyrka. Ett riktigt aprilväder har vi fått minsann!
    Skönt att du inte har så ont, och att det oftast räcker med en värktablett. Man kan ju unna sig några extra de dagar det blir värre.
    Vi älskar också kasta torris-leken, Frasse blir ung på nytt när han jagar dem. Ser så kul ut när han lyckas pricka dem med tassen just när de når golvet :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Hm, jag får nog ta och testa det där med att kasta torrisar. Jag har alltid oroat mig för att de ska ligga och skräpa efteråt, men vid närmare eftertanke är nog inte den risken så stor.

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt att man aldrig är nöjd med vädret,för varmt,för kallt, för blött men vi jamar med, vi vill ha sol igen! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det var en hel del regn ni fått, trist när det kommer så mycket på en gång för det blir så slabbigt överallt.
    Det har blåst en hel del hos oss och lite regn.
    Visst är det mysigt med spinnande katter, matte älskar också det ljudet och jag hade velat ha det!
    Smart katt det där, jag brukar hålla på tills matte ger med sig för envis kan jag vara, hihi!

    kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  5. Matte har också märkt att det är betydligt svalare på nätterna nu. Godisboll och jaga torrisar är jamarskoj! Det vill säga: att sno torrisarna som Rasmus petar ut från godisbollen är kul... Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Här har det oxå kommit blött så det räcker nu tycker vi !
    Matte och Husse berättade att när dom var på promenad igår kväll så såg dom minst 10 små Grodor ,en Sandödla , 15 Tranor och typ 200 Svalor.
    Inte på samma ställe då , men på en sträcka av 4 km :)
    Åh NÄÄ matte hade INTE med sig kameran :(
    Natti Natti

    SvaraRadera