Väderprognos för 5 dagar

fredag 26 augusti 2011

Äntligen fredag!!!

 

0094

Veckans absolut bästa dag! Dagen kommer att bestå av ivrig väntan på maken/husse som kommer runt ½6.

Idag har han med sig överraskningar som vanligt, jag misstänker i och för sig vad de är men han avslöjar ingenting, som vanligt Vem, jag?. Fast jag tror att garnet som jag har beställt har kommit. Jag har gett mig den på att försöka börja sticka igen. Jag stickade jämt innan jag blev sjuk. TVn var på och jag satt i soffan och stickade. Jag hoppas att min vänstra hand vill samarbeta, jag vet inte om jag klarar så mycket finmotorik ännu. Jag har i och för sig försökt, men det blev inte mer än några maskor i taget, men det var länge sedan.

Nu tänker jag göra ett allvarligare försök.

Nytt garn och ett nytt mönster på en fin sjal är otroligt frestande. Jag bara måste! Jag vill! I alla fall försöka och se om jag kan få händerna att samarbeta igen. Jag vet att det inte blir som förr, men jag måste försöka.

Jag har massor med osedda filmer och till dem behöver mina händer göra något medan jag tittar på dem under hösten och den kommande vintern. Det vore den ultimata segern över min sjukdom. Att jag aldrig kommer ut i svampskogen har jag funnit mig i för länge sedan. Jag vet att jag aldrig kommer att gå mer än några steg i taget och kommer att sitta i rullstolen resten av mitt liv, men jag vill så gärna kunna sticka igen. Jag ska i alla fall försöka innan jag ger upp. Så envis som jag är lär det bli nåt av det ändå.

Vi har inga planer för helgen, bara njuta av varandra och ta det lugnt. Kanske han monterar de nya klösisarna till Smulan och Amanda, de glömdes bort lite förra helgen. Men nu blir det av, hoppas jag. Då får ni en bild på härligheten. De ska bytas ut mot dem som har rivits sönder av vassa tassar. Dom är jätte duktiga på att vässa klorna på rätt ställe, på stockarna ute i rastgården eller på klösisarna inne. Möblerna får vara ifred! Förhoppningsvis håller dom bättre än de vanliga plana (de brukar hålla 1-1½ år), de nya är halvrunda. Jaja, vi lär väl få se. De nya var bra mycket dyrare än de gamla, därför hoppas vi att de håller längre och bättre.

Nu ska jag äta upp resterna av mina goda bönor i tomatsås. Jag tänker nog äta dem som engelsmännen “Beans on toast”. En stekt brödskiva med ett stekt ägg på och bönorna runt om… MUMS!

Ha en jättemysig fredag!

beary_happy_friday_orange_teddy_bear /Julia

4 kommentarer:

  1. Vad spännande det låter med stickningsprojektet! Så fiffig som du är, så kommer du nog att klura ut ett sätt att sticka på, om det "vanliga" sättet inte riktigt går. Jag har också halvrunda klösbrädor åt mina kissar. Den ena är ganska sliten men jag funderar på att häfta fast någon "torka av skorna"-matta (som man brukar ha i hallen) på stommen. Ha en trevlig fredag med maken och kissarna! Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  2. Vi jamar med, fredag är veckans bästa dag eller kväll ;-).Hoppas att det är garnet som kommer, och att det går bra att sticka men du är ju klurig så det går säkert bra.Ha en skön kväll.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Är det nån som lyckas så är det nog du, vi ska hålla tummar och tassar att det fungerar att sticka.
    Matte lyckades få dit bannern, hon fick ändra till andra bokstäver bak namet!
    Ha en underbar helg!

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera
  4. Nu är klockan snart natten säger matte , så vi antar att maken/husse varit hemma ett par timmar nu :)
    Du ska se att du lyckas med stickningsprojektet !!
    Amanda o Smulan "hjälper" säkert gärna till med att hålla reda på nystanet ;-)
    Väntar med spänning på att få se vad det är för klösbrädor ni köpt !!

    SvaraRadera