Väderprognos för 5 dagar

lördag 27 augusti 2011

Godmorgon soliga varma lördag!

 

MoL%20(31)

Det har varit en riktigt varm natt. Termometern visar redan 19,2 grader.

Maken kom som vanligt igår kväll. Med sig hade han mitt garn, mönster och de tjocka rundstickan Ler. Dessutom hade han med sig ljudböckerna från Alice snälla matte på en CD.

Han hade köpt de tre Twilight filmerna (han är bara så gullig och omtänksam! Jag hade inte sagt nåt om dem, men han trodde att jag kanske ville se dem. Klart att jag ville!) och en svensk deckare Morden i Sandhamn också. Filmerna köptes självklart på rea. En jättefin överraskning följde med deckaren! En ljudbok av Viveca Sten, Den innersta kretsen. Det har jag aldrig varit med om tidigare, att få en ljudbok som bonus till en film.

Jag började med att lägga in böckerna på datorn och på det externa minnet. Den har jag som en extra säkerhet om nåt skulle hända med datorn.

Sedan skulle jag skriva ett tackmail till Alice snälla matte på mitt g-mail och då hände det som inte får hända! Förvånad Min laptop la av. Jag försökte starta om den, men inget hände. Vid det andra försöket brummade den igång i alla fall och jag fick upp en svart sida som bad mig att trycka på “självreparation”. men vad jag än gjorde så hjälpte ingenting. Den kunde inte reparera sig själv. KATTASTROFEN var ett faktum! Förvirrad Min dator hade kraschat! Det har aldrig hänt mig tidigare! Som tur är har jag ju min pytte dator och kan fortsätta att blogga och läsa bloggar i alla fall, men mitt spel på fejjan får nog vara. Skärmen är så liten och att jag inte kan se hela spelsidan (Happy Pets) är ingen höjdare direkt.

Jag fick skriva mailet på min pytte dator. Jag provade att få igång laptoppen i morse med och med samma sorgliga resultat. Den vill definitivt inte samarbeta Gråtande ansikte!

Maken ska måla idag, eftersom det är så fint väder. Vi har kommit överens om att åka och lämna in datorn imorgon. De har ju öppet och efter ett telefonsamtal fick jag veta att “min” duktiga datorkille jobbar.

Några nya bilder kan ni dessvärre inte få, ni får tåla er tills jag kommer underfund med hur jag ska ladda upp bilderna direkt från kameran med kabel, det har jag inte gjort tidigare och därför inte lärt mig.

Jaja… det är som det är och förhoppningsvis kan datorkillen trolla och fixa datorn med några knapptryckningar. Lite frustrerande att inte kunna klara det själv, men jag har ingen aning om vad som har gått sönder och varför. Jag är i alla fall beredd på att vara utan den i några veckor.

Ha en fin och solig lördag!

have_a_wonderful_day_glitter_sun/Julia

5 kommentarer:

  1. Vilka roliga överraskningar maken har med sig.
    Nä, ve och fasa när datorn pajar så. Hoppas er dator kille kan få igång den och vilken tur att du har den lilla datorn också.
    Hos oss hörde vi att det åskade vid 07 men vi sov vidare och struntade i det.
    Ha en bra dag.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha husse hemma och vilka trevliga överraskningar! Trist med laptopen, hoppas att det går att fixa fort. Njut av solen, värmen och varandra.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Uj uj, att vara utan dator i dagens samhälle är ingen höjdare. Hua!

    SvaraRadera
  4. Så ledsamt att din dator la av... du behöver den ju så väl, eftersom du sitter "fast" när maken inte är hemma. Vi lovar att hålla alla tassar för att du snart får den lagad och att det inte kostar för mycket! Och självklart överlever vi utan bilder... det är vad du skriver som är så värdefullt, tycker vi.

    Tass från Imma, abbemissa.

    PS. Glädjande att du tyckte om vår bloggrubrikbild... det var knepigt, för vi ville inte ändra själva designen, men resultatet blev rätt bra i slutänden. DS.

    SvaraRadera
  5. Trist att datorn la av. Bara det inte är något trixigt, så att datorkillen kan ordna det på ett kick. Gulligt av din man att överraska med Twilight-filmerna. Hoppas att du tycker om dem! Sandhamnsserien började jag läsa i våras, så nu har jag plöjt alla hittills utkomna. Jag gillade dem jättemycket. Det blir intressant att höra, om de faller dig i smaken också. Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera