Väderprognos för 5 dagar

onsdag 5 oktober 2011

“Nån” hade äntligen hört av sig!

 

993wednesday13

Som sagt “nån” har hört av sig och berättade att “nån” kommer imorrn, det var inte säkert att det skulle bli just hon som ringde som skulle komma, men “nån” kommer.

Hon har fått vägbeskrivning och jag har påpekat att bomnyckeln måste “nån” ha med sig för att kunna köra in på området. Jag kan bara hoppas att denna “nån” verkligen kommer ihåg det.

Jaja… “nån” skulle komma senast klockan 9. Till dess lär jag ha svultit ihjäl, men det får gå.

Bara att få veta att det blir av imorrn är en lättnad, men jag lär inte kunna koppla av helt innan “nån” verkligen har varit här och tagit de begärda proverna.

Humöret är i alla fall mycket bättre än i morse, när jag skrev mitt förra inlägg. Då var jag ganska arg och uppgiven.

Jag har växlat några SMS med min väninna nyss och hon mår ganska bra efter sin hysterektomi. Hon hade stora problem varje månad till råga på allt annat och har äntligen blivit opererad igår. Förhoppningsvis kommer hon att må själsligt bättre nu efter ingreppet. Hon visste inte när hon får komma hem än. Hoppas att det inte kommer att dröja så länge för hon längtar efter att få komma hem till sitt eget hem.

Ha en fortsatt fin onsdag!

1wednesday24 /Julia

En uppdatering kl. 15:50.

”Nån” har ringt tillbaka och och avbokat morgondagens besök. “Nån” har kommit på att de inte har fått OK från min doktor än. Jag har ju inte regelbunden hemsjukvård. “Nån” behöver bara komma 2 ggr om året. Jag blir tokig snart!!! Hur svårt kan det vara att kolla allt innan man gör upp en tid. Så denna “nån” ringer tillbaka imorgon igen och kanske kommer på fredag.

/Julia

4 kommentarer:

  1. Upp som en sol och ned som en pannkaka... så blev humöret när jag läste inlägget. Hoppas verkligen att "nån" kan komma den här veckan. Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  2. De är ju bedrövliga. Hur svårt kan det vara? "Suck" Uppmuntringsbuff

    SvaraRadera
  3. Herregud, hur svårt kan det vara? Nåde denne "nån" om han/hon inte kommer allra senast på fredag!
    Du är värd så mycket bättre!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  4. Från Aamor & Tina:

    Gick inte att kommertera hos dig idag heller!

    Alltså, det är helt naturlig känsla du har för tyvärr måste man vara frisk för att vara sjuk!
    Kan inte förstå att det ska behöva vara så förbaskat krångligt att skicka rätt grejor eller fixa till ett hembesök.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera