Väderprognos för 5 dagar

fredag 21 oktober 2011

Jaha… här sitter jag igen mitt i natten!

 

tired

Detta börjar bli löjligt! Inatt vaknade jag vid 02:15  och kunde inte somna om. Gick upp en halvtimme senare vrålhungrig! Visserligen ska man äta lite och ofta när man är diabetiker, men inte 17 vakna mitt i natten och vara hungrig. Jag fixade en macka och bryggde en kanna thé i alla fall.

Medan jag åt, har jag suttit och “lekt” med mina djur på fejjan en dryg timme. Läst och kommenterat lite bloggar. Smulan och Amanda såg lika konstigt på mig när jag klev upp som i onsdags natt. De fattar lika lite som jag. Man ska sova på nätterna!!! Inte sitta uppe. De sover nu, de har också ätit några tuggor torrisar, men jag har inte busat med dem. Jag vill ju inte att de ska få ovanor och vilja leka på nätterna.

De har rätt man ska sova på nätterna!

Lika bra att jag går och försöker att göra det, några timmar till i alla fall. Jag vill inte vara dödstrött när maken kommer i eftermiddag!

Kisse och möss /Julia

 

Uppdatering:

7friday14

Jag har sovit några timmar till. Från ½5 till nästan 8. Det var både skönt och välbehövligt. Jag hoppas verkligen inte att det ska bli nån vana. Det är pest att behöva vakna mitt i natten och inte kunna somna om.

Dui och Deco’s matte undrade om det var nära fullmåne. Inte ens det kan jag skylla på tyvärr. Fast jag kan känna av den ibland, men inte som sömnlöshet, jag kan få huvudvärk då.

Det är strålande solsken idag också, men kallt det har varit frost inatt och –1,7 grader som kallast. Nu har temperaturen stigit till +1,4 grader i skuggan i alla fall.

Efter en macka och ett par muggar thé mår jag toppen. Jag ska fortsätta med fotografierna. Jag har inte så mycket kvar nu. Det blir nog färdigt idag. Jag känner mig duktig. Snart har jag “inget” jobb kvar. Jo, om maken har med sig några fler ljudböcker hemifrån. Vi talade om det förra veckan, men inte sena dess. Jag har glömt att påminna honom, jag får se när han kommer, fast han brukar inte glömma bort saker.

Vad morgondagens middag blir beror på vilket kött han får tag på till hyggligt pris. Det går att göra goda grytor på de flesta köttsorter.

Ikväll ska vi äta pizza (igen). Jag har plockat fram det sista av min pizza sås till den och degen får bakmaskinen ordna lagom tills maken kommer, som vanligt. Jag har rivit två ostbitar som var svåra att hyvla. Det var en bit Cheddar och en bit Gräddost, det blir säkert jättegott på, sen finns det rökt skinka och salami att lägga under osten. Det blir säkert jättegott.

Nej, nu ska jag plocka fram sopborsten och ta ett varv runt. Jag lär få hjälp av två busiga tjejer. Dom gillar att jaga sopborste. Jag brukar försöka att sopa när de är upptagna av annat. Sova till exempel. Det brukar liksom gå fortare utan deras hjälp.

Ha en fin fredag!

1friday0/Julia

7 kommentarer:

  1. Igen! Usch vad jobbigt, är det eller har precis varit fullmåne? Ibland kan man ju faktiskt reagera på det. Hoppas att du kom i säng ganska snart igen och kunde sova.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Usch, det är jobbigt att inte kunna sova på nätterna. Hoppas det inte blir en vana.

    SvaraRadera
  3. Så du är inne i en sådan period. Matte har det rätt ofta. Ett tag tyckte hon det var hemskt jobbigt, men nu har hon lärt sig att acceptera att det är så det är. Ju mindre hon nojjar över sömnsvårigheterna ju mindre jobbigt är det.

    Finns så mycket man kan göra med datorn eller annat. Du bor ju i hus också så risken att störa grannar är ju minimal. Hade inte matte haft grannar hade hon säkert storstädat mitt i natten. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Nu förstår jag inget alls. Gå fortare att städa utan hjälp! Ibland kan man ju skriva lite fel om man inte är utvilad. Eller hur?

    SvaraRadera
  5. Vad jobbigt att vakna och inte kunna somna om igen. Gör matte det nån gång så går hon också upp för det är kasst att ligga kvar.
    Du kommer säkert att sova gott nu när maken kommer.
    Gott med pizza, specielt hemmagjord.

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera
  6. Fullmåne var det väl förra veckan ??
    Min husse han sover inte mycket då.
    Men min matte hon sover som vanligt som en gris :)
    Hoppas Pizzan smakade gott !
    Här blev det Thaimat som blev över sen igår.
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  7. I dag är det lördag, vi har ytvärr inte hunnit tassa in till våra vänner som vi borde :( Men kan rapportera att solen skiner här också och det passar perfekt, för i dag ska vi åka och hälsa på husse på Furuboda folkhögskola. Ska bli så kul att se hur han har det! Rapport kommer i bloggen :-)
    Så tråkigt att du inte kunde sova i natt heller. Det är så jobbigt när man kommer "ur led med tiden". Hoppas det rättar till sig snart. Som Nea jamar, ibland kommer man in i perioder när kroppen inte funkar som den brukar.
    Håller tassar och tummar att du sov gott i natt och fortsätter att göra det framöver!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera