Väderprognos för 5 dagar

lördag 29 oktober 2011

Hej vänner!

 

11

Oj, vilken rolig dag vi hade! Färdtjänsten kom i tid för att hämta oss!!!

Allra först åkte vi till Zooaffären och handlade lite godis och mat åt

PICT0478

Smulan och Amanda

PICT0477

Vi fick en fodertunna till maten, den här gången från rätt leverantör. Vi köpte en stor påse Kungliga Kaninens Ageing+12 och en rosa burk med (svindyra) ostkulor, en liten grå luddig musling ville följa med oss hem Förvånad. Det var bara att betala den med Blinkar. Jisses så kul dom har haft med den. till och med Smulan som egentligen tycker att det är larvigt med leksaksmöss tassade till den ordentligt.

På Ö&B köpte vi ett nytt lager med Sjöbogårdens stickisar och 20 kg solrosfrön till pippisarna. Maken ska sätta ut en frö automat i äppelträdet imorrn till lika mycket glädje för jamisarna som för fjäderkottletterna. Till mig köpte vi ännu en flicepläd billigt, den här är blommig på vit botten. Söt, jag får se om jag får behålla den, för speciellt Amanda lägger gärna beslag på dem. Hon har fått min gråa att gosa in sig i. Jag köpte också ett par varma luddiga sockar. Jag är kall om fötterna ibland.

Sedan gick vi till COOP och kikade lite. Jag köpte “långkalsonger” på extrapris. 2 för 99:- = jättebilligt. De ska bli sköna att ha i vinter. Nu kom turen till mataffären. De hade gröna druvor för bara 13 kr asken. Jag älskar druvor, speciellt de kärnfria, så det blev 3 askar till bara mig att mumsa på nästa vecka. Maken har köpt åt sig tidigare i veckan. Han äter av våra äpplen när han är här. Jag köpte en liten blomkål och en påse brysselkål. MUMS! Det blev en del annat också. Lätta, mjölk, en bit ost och lite pålägg. För att inte tala om den stora byttan med glass.

Färdtjänsten var punktlig på hemvägen också, jätteskönt. Maken fick gå två gånger till parkeringen, för att vi skulle få med oss alla påsar och säcken med solrosfrön. Den körde han på vår lilla kärra. Lika bra, för 20 kilo är tungt att bära även en kortare bit.

Vi hade en jätterolig dag idag. Vi fick med oss allt vi tänkte köpa och lite till, det var som vanligt med andra ord.

Hoppas att ni har haft en trevlig lördag också!

grweekend /Julia

 

Ni glömmer väl inte

3d_tekst063 

5 kommentarer:

  1. Vad bra att färdtjänsten höll tiderna och vad mycket ni fick med er hem!
    Härligt när allt bli så lyckat, gotter åt alla på det ena eller andra sättet!

    Kramisar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt fungerade som det skulle idag! Så mycket gottis till Smulan och Amanda, tänk om vi kunde få så mycket "drömmer". Ha en skön kväll! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Du skämmer ju bort jamisarna ,fast det får man ju göra. Har märkt att våra är så tokiga i nytt godis mm. Jafg kan tänka mig att det blir smaskens för de båda.
    Bra att fardtjänsten lärt sig att passa tiderna.
    Ni ska ha en fortsatt bra kväll för det ska vi !:)
    kramiz

    SvaraRadera
  4. hej.
    de där blå stickisarna från öb va det matte köpte häromdagen till oss,nja..de andra är godare!
    just ja vid 3 blir klockan 2!
    mjau.

    SvaraRadera
  5. Skönt att det funkade med färdtjänsten idag :)
    Det var inte lite gotter till tjejerna !!
    Dom där svindyra ostkulorna har matte köpte EN gång til mig , dom är såååå goda !!!
    Min matte o husse har inte köpt några fågelfrön ännu , men det köps nog snart för det blir ju allt kallare nu.
    Matte har jobbat delat pass idag så jag o husse har fått klara oss själva. Det är rätt skönt att bara vara män hemma ibland ;-)

    SvaraRadera