Väderprognos för 5 dagar

torsdag 6 oktober 2011

God torsdagseftermiddag på er vänner!

 

Torsdag 4

Inte ett ljud från vårdcentralen än. Jag skulle vilja gå och sova en stund, men vill inte göra det innan de har ringt.

Besök av annat slag har vi däremot haft!

PICT0460

Strax utanför gavelfönstret dök Hälga med kalv upp för att mumsa på fallfrukt.

Ni får ursäkta bildkvalitén, dom är tagna genom ett ganska skitigt fönster.

PICT0462

Dom är läskigt stora på så nära håll! Kalven syn inte mycket av, men om man räknar Hälgas ben är de lite för många. Kalven är skymd bakom mamma. Jag smällde till fönsterrutan med flugsmällan och de gav sig iväg, tack och lov. Äpplen är godis för dem, men de är sällsynt att de kommer in på tomten. Jag har bara sett det från fönstret en gång tidigare. Fast spår efter dem i snön nån vinter har vi sett förr.

Jag hade hellre sett ett besök av distriktssköterskan i och för sig. Men nu ger jag faktiskt 17 i dem. Hör inte “nån” av sig idag får det vara, Jag tycker att jag har tiggt och bönat tillräckligt! Nu är det doktorns – mottagningens sak att ta upp detta med personalen.

Om inte “nån” hör av sig, kan jag vänta med frukosten till klockan 9 för säkerhets skull, men inte en minut längre. Jag ska ringa min läkare själv imorrn om inte “nån” dyker upp.

Ni får en uppdatering om de hör av sig på eftermiddan!

Torsdag 3 /Julia

 

Uppdatering 14.55

Det kommer ingen distriktssköterska alls! Jag får ta blodproverna vid läkarbesöket, trots att jag inte är fastande. Min läkare orkar inte tjafsa med dem heller. Hoppas att hon inte tröttnar och slutar också. Det vore inte roligt, för hon känner mig sedan hösten 2008. Jag får prata mer med henne när vi träffas på onsdag! SUCK…

/Julia

5 kommentarer:

  1. Häftiga är de älgarna! Och STORA! Skönt att vara inne när de är så nära. Vad trist med sköterskan, får hoppas att det löser sig hos läkaren ändå.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Oj, Hälga och Älgbert måste ha stått alldeles nära fönstret! Vilka bjässar de är! Vilket krångel det har varit kring de där proverna, men lika bra att de tas hos doktorn om det bara blir olika besked hela tiden. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Stora älgar det finns, och lilla kalven syns där bakom mamman
    Men oj vilket trassel med vårdcentralen
    hoppas det går bra hos läkaren på onsdag då


    Tass Tass

    SvaraRadera
  4. Från Aamor & Tina:

    Gick inte att skriva hos dig idag heller :(

    Men vad sysslar de med? Har de blivit rent knasiga och varför skulle de nu inte göra ett hembesök?
    Som sagt att man måste vara frisk för att kunna vara sjuk och få hjälp!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  5. Älgbesök är ju inte fy skam, men förstår att du hellre hade sett sköterskan utanför fönstret. Mycket märkligt att de är så nonchalanta, det är ju faktiskt deras jobb, som de har betalt för. För att inte tala om att det handlar om din hälsa.
    Hoppas det funkar att ta proverna hos doktorn!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera