Väderprognos för 5 dagar

måndag 3 oktober 2011

God morgon måndag!

 

Godmorgen%20(54)

Det känns att det är måndag i kroppen också. Jag vaknade med värk och på ett ganska uselt humör. Jag har sovit dåligt och haft en massa bisarra drömmar.

Visserligen såg jag en film om vampyrer

15462cf5-609c-4a5f-ae07-d7e74bb4fbbc

i sängen.

Inte trodde jag att jag skulle drömma om den. Jag har ju sett den förut och den är egentligen en ganska gullig tonårsfilm och kärlekssaga. Jag älskar böckerna den baseras på. Inte drömmer jag om dem när jag har lyssnat på dem, men igår blev jag sugen på att se om den första filmen och det gjorde jag i sängen på min pytte lilla bärbara DVD spelare. Jag misstänker att om jag hade tittat sittande och sett den på stora TVn och sedan gjort mig iordning för sängen hade det varit bättre. Om jag ska se del två, ska jag göra det innan jag lägger mig och inte i sängen, som igår.

Jag har tagit fram pappret om läkarbesöket så jag inte glömmer att ringa distriktssköterskan. Jag måste absolut bestämma när hon ska komma och ta de prover doktorn vill ha svar på. Hon måste komma på morgonen, eftersom jag ska vara fastande.

Jag kommer att få besök av en ny sköterska den här gången. Syster Birgitta har tyvärr slutat. Hoppas att den här är lika duktig! Jag fick inte ens ett blåmärke efter syster Birgitta och hon behövde aldrig sticka mer än en gång heller. Hon var jätteduktig och har kommit till mig sen jag har kommit hem från sjukhuset i juni 2008. Två gånger om året kom hon. Jag var ganska ledsen när hon ringde i somras och berättade att hon skulle sluta för att göra något nytt efter dryga 10 år på vårdcentralen. Gulligt av henne att komma ihåg och ringa. Jag tyckte mycket om henne. Så lite spänd är jag nog hur den nya sköterskan ska vara.

Detta är mitt enda måsten för idag. Jag har inga andra som jag ska eller måste, damma lite kanske, men jag får se om jag gör något mer.

Vädret är rätt OK. Tämligen varmt, termometern visar redan 14,3 grader. Himlen är grå, men det regnar inte i alla fall (än).

Ha en jättefin dag, trots att det är måndag!

monday2 /Julia

6 kommentarer:

  1. Visst blir man (och måste få bli) ledsen när en "favorit" slutar. Vi hoppas att du kommer att tycka lika mycket om nya distriktssköterskan. Det är alltid lite extra svårt att efterträda någon som varit väldigt omtyckt. Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det blir en bra sköterska, det betyder ju så mycket att det fungerar. Tänk vad märkliga drömmar man kan få ibland. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Inte kul att vakna med värk och dåligt humör :-(
    Hoppas det är bra annars? Själv är jag lite smått tillbaka från min långa bloggpause.

    Tråkigt att din favvo sjuksköterska slutar :-( Men väldigt gulligt att hon ringde och sa hejdå i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt att du vaknade med ont både i kropp och själ. Förstår precis hur du känner det med sjuksköterskan som slutat. Det är en sådan trygghet att gå till någon man har förtroende för och tycker om. Hoppas den nya är lika bra.
    Här har det också varit måndag, en trist dag där jag har känt mig liksom taggig och trasig.
    Gick hem och åt, och sedan var det raka vägen ner i sängen med Frasse och en bok. Åh, vilket himmelrike det är! :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  5. På tal om att du skrivit om värmen innan. Tänte berätta om att här i Skåne har en del björkar börjat slå ut nya gröna blad. Tycket det känns lite otäckt! De skall tappa bladen, inte slå ut nya!

    Hoppas det går bra med den nya sköterskan.

    Nosgos & Kram.

    SvaraRadera
  6. Från Aamor & Tina:

    Vi kunde inte kommentera hos dig idag heller så du får det här istället!

    Synd när någon man gillar slutar men så är det tyvärr ibland.

    Man kan verkligen röra till det i drömmarna säger matte och ibland kan man vara helt slut när man vaknar efter en mardröm. Jag drömmer också ibland och när matte väcker mig så blir jag så glad.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera