Väderprognos för 5 dagar

fredag 28 oktober 2011

Hej varma disiga fredag!

 

friday7

Äntligen har jag sovit igenom natten. Visserligen var jag en vända till badrummet vid 5, men la mig igen och somnade om utan några problem alls. Jag vaknade några minuter efter 8. Fantastiskt!!! Det är ganska grått ute, men varmt, termometern visar 9,4 grader. Det var lika milt inatt som igår.

Hoppas att perioden med dålig sömn är över för denna gång. Nu när jag tänker efter ordentligt, kan ju min sömnlöshet berott på ändring i min diabetesmedicinering. Jag har ju minskat på Metforminet ytterligare efter läkarbesöket. Det kan ju ha varit ett bidragande orsak till att jag var hungrig på efternatten. Jag vet ju inte, men det kan vara en teori.

Idag blir det en lång väntan på maken. Jag hoppas att den går fort, liksom hela veckan har gått. Jag vet knappt vart dagarna har tagit vägen. Jag har ju inte gjort så mycket annat än annars.

Jag såg faktiskt den fjärde Harry Potter filmen på eftermiddan. Snart kommer den sista filmen, den avslutande delen på Harry Potter’s historia och Lord Voldemorts undergång. Gissa om jag längtar efter att DVDn släpps i mitten av november.

Minns ni att jag hade fått Twilight filmerna av maken för nån månad sedan, jag tyckte att jag har sett skådespelaren som spelar Edward Cullen någonstans förut, men inte i vilken film. Nu vet jag var jag såg honom. Han spelade snyggingen Cedric Diggory i  Den flammande bägaren = den fjärde Potter filmen.

Men först de nya ljudböckerna maken har med sig! Det ska bli roligt att lyssna på dem. Hoppas att böckerna är lika bra som de verkade av den korta texten om handlingen som fanns. Jaja… det återstår att se. Att Jan Guillou’s böcker är bra, vet jag ju sen gammalt. Men de andra tre vet jag inte så mycket om.

Ha en jättefin höstfredag!

beary_happy_friday_orange_teddy_bear/Julia

6 kommentarer:

  1. Det kan vara något i atmosfären. Jag har också sovit uselt denna veckan. Eller också är det du som tänker på mej så jag vaknar och inte kan somna om :)
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Inatt har jag inte busat ett dugg , för jag var helt slut efter utflykten till mattes föräldrar igår :)
    Här är det oxå disigt och nästan +10 grader.
    Matte har slutat jobba tidigt idag och ska snart börja trixa med middagen , tror det blir Snitzel och klyftpotatis :)
    Hoppas väntan på er make/husse går snabbt !!
    Matte säger att hon oxå gillar Jan Guillos böcker.
    Trevlig fredag !!

    SvaraRadera
  3. Låter ju inte helt omöjligt att sömnrubbningarna kan bero på din ändrade medicinering. Även Skat-Ann har en poäng, för visst kan man känna sig konstig när väderförhållanden, lufttryck med mera ändras. Vad det än har berott på så hoppas jag att du sover gott i fortsättningen :-)
    Förstår att du saknar maken och att tiden blir lång, men det låter ändå så mysigt när du skriver om hur du längtar. Det är härligt att längta... :-)
    Ha en underbar helg!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  4. Veckan har gått fort! Förstår att ni väntar på husse nu. ha en riktigt mysig kväll! nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du sovit hela natten och det kan säkert bero på medicinändringen, ibland ska inte så mycket till för att kroppens rytm ska rubbas säger matte!
    Vi längtar också efter den sista HP filmen, matte struntade i att se den på bio.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  6. Jag tycker nog att det var den bästa fredan i mitt liv hittills. För det var just den fredan jag flyttade till mitt första egna hem! Madeleine.

    SvaraRadera