Väderprognos för 5 dagar

måndag 24 oktober 2011

Hej kyliga gråa måndag!

 

CA2FCT2Z

Det har varit frost inatt. Det var rimfrost på tegeltaken på husen och solen når oss inte. Den kan inte lysa igenom det gråa, tjocka molntäcket. Temperaturen är blygsamma +5,7 grader ändå. Morgondimman har försvunnit. Skönt, för den var tät imorse. Höstfärgerna är praktfulla, hösten är vacker, men vemodig.  Löven singlar till marken och allt fler träd är kala. Blåser det dessutom går det ännu fortare. Just nu blåser det inte så mycket. Talgbollen utanför fönstret är välbesökt, Smulan klapprar med tänderna och trampar med bakbenen, färdig för språnget. Hon försöker fånga dem. Tråkigt för henne att glaset är i vägen. Amanda har ledsnat och har nog gått och lagt sig. Skatorna som förde oväsen när hon var i rastgården har tystnat.

Vi ska inte göra något speciellt idag. Jag ska förhoppningsvis bli färdig med bilderna. Jag har tre ljudböcker kvar att datorisera. Jag hinner nog med dem också.

Vi funderar på att åka till vår närmaste köpcentrum på lördag, Vi Behöver besöka zooaffären bland annat. Synd att den och biblioteket inte ligger på samma ställe. Vi måste prioritera vilket centrum vi ska besöka alltså.

Det blir för mycket med båda på samma dag. Så den här gången blir det inget biblioteksbesök, utan zooaffären och en del andra jag vill in och kika i. COOP, Ö&B och HM vill jag gå in och titta i och maken vill besöka Jula. Skönt att alla dom finns på samma ställe.

Jag ska beställa färdtjänsten senare i veckan. Vi måste klura ut hur långt tid vi behöver på oss för att hinna med allt. Jag vill verkligen inte behöva sitta och vänta på hemfärden igen. De två senaste gångerna har vi fått vänta drygt en halvtimme på dem. Nåt svar på mitt brev har jag inte fått heller. Urdåligt! Men så är det när man är beroende av dem. Jag ska helst bara vara tacksam och hålla käften, tycks de tro… fast det är rätt svårt ibland.

Förhoppningsvis går det bättre den här gången. Nåt annat kan jag ju inte göra. Jag behöver färdtjänsten för att kunna ta mig någonstans över huvud taget.

Ha en fin dag!

GodawLis%20(16)/Julia

8 kommentarer:

  1. Visst är hösten här på allvar nu. Här har vi strålande sol men man märker verkligen att det har blivit kallare.
    Det är så tråkigt att färdtjänsten är opålitlig. Måste vara jättesvårt att planera när man inte vet vad som gäller tidsmässigt. Riktigt dåligt att du inte har fått svar på ditt brev!
    Vi har också märkt att våra talgbollar utanför fönstret får tätare besök. Kul för Frasse att sitta och spana på fjäderkotletterna. Har försökt fotografera men hittills har jag inte varit tillräckligt snabb i vändningarna :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Jamar som Gunilla o Frasse = Visst är hösten här på allvar nu. Idag har solen lyst litegrann , men nu verkar det som om det mulnar på igen :(
    Så trist att den där färdtjänsten inte är att lita på :(
    Om den varit en 10-15 min sen det kan man ju kanske har förståelse för men INTE 30-minuter !!
    Uruselt att du inte fått nåt svar på ditt brev :(
    Här har inga talgbollar kommit upp ännu , så jag har inte så många Fjäderkotletter att spana på :(
    Fortsatt trevlig måndag !!

    SvaraRadera
  3. Spännande att ha en talgboll som kattbio! Det märks att det är kallare höstvädret som kommit nu. Brr! Nu får det absolut inte bli krångel med färdtjänsten till helgen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. När man (ännu) inte behöver hjälp av färdtjänsten är det nästan svårt att föreställa sig hur beroende man kan vara av den. Märkligt att de inte lär sig se sina brukare som kunder, och kunder ska man ta väl hand om. Hoppas ni slipper vänta och att det blir en givande utflykt.

    SvaraRadera
  5. Hösten är vacker med alla klara färger och sen är det lite mysigt att kura ihop under en filt, tända ljus och gosa! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Har, de inte svarat än? Det var dåligt för ett litet svar kostar inte så mycket, skicka igen!
    Ibland är det kul att titta runt i olika affärer, man hittar alltid nått säger matte. Men egentligen gillar hon inte att shoppa om det inte är nödvändigt.
    Skator kan föra ett otroligt oväsen när de ser katter, det har jag själv hört.
    Det är spännande att titta på fåglar, tycker jag med, undrar om jag inte är lite katt ändå, hihi!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  7. Säger som övriga här att Färdtjänsten inte verkar vara ng t att lita på?
    Dom borde se till att deras kunder har det bra och inte behöver vänta så länge

    Tasskram

    SvaraRadera
  8. Jo talgboööarna är ju kul att sitta ochkika på speciellt om det sitter talgoxar på den. Synd att inte färdtjänsten sköter sitt jobb som de ska för du behöver juverkligen komma dig ut på stan också. Brevet ja slött av dem att inte svara.
    här uppr i norr har vi en ovanligt fin mild höst för att vara i slutet av oktober. Kalla nätter må det ju få vara men sedan varmt och riktigt soligt.
    Hoppas du får sova i någon ordning nu till natten,inget vidare att behöva kliva upp då det är som mörkast. Må så gott,och kramiz från oss alla.

    SvaraRadera