Väderprognos för 5 dagar

söndag 30 oktober 2011

Jaha… här sitter jag igen…

 

halloween058

…och kan inte sova, jag har gått upp för att inte störa maken. Jag har bryggt en kanna thé och fixat en macka till. Jag har alltid mjölk i thé och kaffe går (absolut) inte att dricka utan. Tänk, vilken skillnad det blir med riktig mjölk och torrmjölken jag vanligtvis använder. Det är godare med vanlig mjölk, men eftersom jag har långt till affären får jag använda torrmjölk. Jag tror att eftersom torrmjölken är fettfri är just det som känns i smaken. Vi köper alltid Åsens Gammaldags Lantmjölk i 2 liters plastkannor om det finns. Den räcker 1 vecka mer än väl till mig. Annars blir det den röda mjölken vi köper, vi dricker ytterst sällan bara mjölk. Därför gör det inget med den lite högre fetthalten. Fett är ju en smakbärare = därför godare tycker jag.

Gårdagens middag var enkel. Vi köpte faktiskt en påse djupfryst pytt i panna. Visst är vår egen godare, men den var god. Med var sitt ägg och lite rödbetor blev det jätte gott ändå. Vi hade nog inte orkat göra nåt mer avancerat efter gårdagens utflykt.

Jag glömde att berätta att maken köpte ett par varma kängor till sig igår. En som tål väta och dåligt väder i höstrusket. Han behöver det på sin skogspromenad från bussen.

I fredags var det skymning när han kom. Nästa vecka blir det pannlampa i mörkret genom skogen. Jag tycker att han är modig! Jag skulle nog inte våga att gå på skogsstigen i mörkret. Inte för att jag är mörkrädd precis, utan för att jag ser så dåligt i mörker. Det har jag gjort i hela mitt liv.

Det är just mörkret som jag tycker är jobbigast med hösten. Nu har han kopplat in ljusslingorna på huset och på träden. De lyser upp så mysigt på kvällarna. De är på några timmar varje morgon och kväll. Det är toppen med timer!

Nu ska jag lösa lite korsord medan jag fortsätter att lyssna på Brobyggarna, den är jättebra! Jag lägger mig så fort jag blir sömnig igen, men just nu är jag för pigg för det.

Hoppas att ni kan sova bättre än jag. Uppdatering kommer säkert på eftermiddan!

00067 /Julia

2 kommentarer:

  1. Frys in din mjölken säger matte så har du gott thé alltid. Jag vet inte för jag dricker inte thé!
    Trodde du skulle sova gott efter allt ni gjorde igår, hoppas du fick lite sömn till sen.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Visst kunde vi sova när vi väl kom i säng typ 02:00 :)
    Husse var äckligt morgonpigg idag och väckte mig och matte redan klockan 08:30 :(
    Matte har fnattat runt med snabeldraken idag o jag passade på att gå och lägga mig igen långt under täcket !!

    SvaraRadera