Väderprognos för 5 dagar

onsdag 26 oktober 2011

Godmorgon tidiga onsdag!

 

MoL%20(12)

Ja, här sitter jag igen. Ensam med en mugg choklad och en smörgås, med en bok i CD-spelaren. Valet föll på en av Jan Mårtensons Homan-deckare . Smulan och Amanda har nog tröttnat på mattes nattliga sittningar. De iddes inte ens följa med när jag gick upp vid ½4. De har varit en vända och ätit några torrisar och kelat lite, men de gick tillbaka och la sig igen. Matte kommer nog snart, tycktes de resonera.

Det är bara att finna mig i att jag är inne i en sömnlös period. Jag är uppe några timmar mitt i natten, dricker något varmt, tar en macka och sedan kan jag sova några timmar till.

Felet är nog att jag är så trött tidigt på kvällen, oftast somnar jag nästan genast när jag har lagt mig. Bara för att vakna mitt i natten utan att kunna somna om igen. Är jag uppe nån/några timmar är det lättare att somna om. Det ska jag försöka med nu. Jag återkommer senare med en uppdatering… som vanligt.

00008-1 /Julia

5 kommentarer:

  1. Jobbigt att det hakat upp sig med sömnen. Hoppas att det är en tillfällig fas som du kommer ur snart. Det är minsann inte lätt att hålla sig vaken på kvällen när man är jättetrött, så jag förstår att det är svårt att själv påverka detta.
    Bra jobbat med fotona, önskar att jag också hade samma ordning och reda i mitt fotoarkiv, men det är bara att konstatera att tiden inte räcker till :-)
    Hoppas du får en fin dag, vi hörs senare :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Såna knasiga perioder kommer min matte också in i ibland men hennes är att hon inte kan somna på kvällarna! Nu var det längesen säger hon men man vet aldrig när de dyker upp.
    Hoppas du kunde sova en stund till sen!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Det är ett elände när man inte kan sova ordentligt. Oftast brukar ju sömnen komma tillbaka efter några vakna nätter, men man undrar varför man inte ska kunna sova när man vill och behöver?

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du tacklar din sömnlöshet på ett mycket bra sätt; du bryter av, bjuder kroppen på lite energi (och varm choklad mitt i natten kan aldrig vara fel, särskilt inte så här års!) och kan sedan sova igen. Jättebra! Det viktigaste för att kunna somna om är ju att man inte blir stressad av att man vaknat... då låser man sig bara, och så blir det ännu värre. Själv har jag ibland sådana där perioder, och då brukar jag göra precis som du... Imma gör mig alltid sällskap, vi löser lite korsord eller surfar lite på nätet eller bläddrar i en tidning... och sedan sover vi bra igen efteråt.

    Hoppas att du haft en trevlig dag?

    Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
  5. Jomen självklart, att händer inte är ngn leksak, men vi kunde inte låta bli att visa lilla söta kattungen, mjau


    Nu är vi borta från datorn några kattiljoner dagar, mjau
    för matte ska på som hon kallar det: Begravning. Hon åker i morgon neråt landet.

    Tass Tass

    SvaraRadera