Väderprognos för 5 dagar

söndag 23 oktober 2011

Mjauis!

 

 

good_evening_01

Mjausan, vilken härlig helg vi har haft. Soligt och varmt. jättemysigt. Vi har varit ute och busat i rastgården. Låtit skällisen Zirocco nosa lite på oss genom gallret, fast Smulan fräste åt honom, då sprang han till sin matte! Gosat massor med matte och husse. Lekt med musebusar av tyg. Jätteskojsigt!

Inte nog med det! Matte har inventerat

PICT0473

skafferiet och hittade massor med spännande gottis

Vi fick dela på en Sheba med lax, den rosa asken. Oj så gott det var, matte behövde inte ens diska fatet när vi var klara. Inte minsta smula lämnade vi på tallriken. Matte hoppas att Smulan inte kräks av den. Hon gör det ibland av konserver. (Hon gjorde inte det och matte var jätteglad!)

Sen när matte drack sitt kvälls thé var Smulan på stöldturné

PICT0468

på bordet. Hon ville ha efterrätt!

Hon älskar alla mjuka kakor och snodde lite av mattes kaka. (Jag/Amanda tycker inte om kaka.) Inte gjorde det nåt att kakan var full med äpplen. Som ni kan se är hon vänstertassad, precis som husse. Matte gav henne en egen bit, för hon vill inte gärna ha våra tassar i sin mat. Vi får inte vara på “hennes” sida av bordet. Fast när husse är hos oss är vi där ändå. Han är inte lika sträng som matte Ler med tungan ute.

Nu är det hög tid att få matte i säng snart för vi är trötta och gos-sugna!

Hoppas att ni också har haft en mysig helg!

natti 04/Amanda-Bus

2 kommentarer:

  1. Vänster tassad är min matte också!
    Härlig helg ni haft, hoppas att det fina vädret håller i sig länge nu.
    Jag hade inte blivit rädd om nån fräst åt mig utan jag hade gjaort allt för att flörta in mig så de tycker om mig, matte säger att jag blir lite väl ivrig då men man måste försök, hihi!

    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra här med, matte och husse hemma mesta av tiden. Soligt och skönt igår!Ni vrkar ha haft en underbar helg, kex är gott och pepparkakor.. Nosbuff

    SvaraRadera