Väderprognos för 5 dagar

tisdag 25 oktober 2011

Hej i natten…

 

blomsterpump1

Här sitter jag igen mitt i natten. Lika bra att gå upp en stund, när jag ändå inte kan sova. Jag har bryggt lite lugnande thé. Kamomill den här gången. Gott, men med lite speciell smak.

Jag är klar med fotografi sorteringen. Nu gäller att lägga nya bilder på rätt ställe på en gång.

De tre ljudböckerna, som jag inte hann med i helgen är också datoriserade och finns på den externa hårddisken.

Jag hoppas att Mayas matte har fått tillbaka bilderna som hon av MISStag raderade.

Jag såg nyss att de tips hon har fått från bloggvänner hjälpte Skrattar. Så glad jag är för hennes skull. Jag vet hur det känns att trycka på fel tangent när man har lite bråttom. Man blir alldeles kall ett ögonblick, sen svär man en ramsa eller sliter sitt hår. Men oftast får man hjälp av kunnigare vänner. Skönt!

Nu ska jag gå tillbaka till sängen och sova lite till. Hoppas att jag får plats, att Smulan och Amanda ligger på husses sida av den.

00086/Julia

 

Uppdatering:

tuesdaycat

Jag gick tillbaka och la mig ca 04:45 och somnade nästan genast och sov jättegott till 08:45 Förvånad. Jag vaknade utsövd och på strålande humör. Jag skiner nästan ikapp med den bleka sol som skiner utanför.

Det är kyligt ute, Temperaturen är +0,5 grader bara. Det var –1,3 som kallast inatt enligt termometern. Det verkar vara tämligen vindstilla också. Det blir säkert en fin höstdag idag också.

Vi ska inte göra något speciellt idag, men jag hittar säkert nåt om jag tänker efter riktigt noga. Nåt som jag kan göra som inte övergår min sittande förmåga.

För det jag verkligen skulle behöva göra är garderoberna, men dem kan jag inte göra något åt ensam. Hyllorna som jag når bekvämt sittande är inte i något behov av tillsyn. det är de högre hyllorna som behöver en översyn. Jag vill inte ge mig på dem för att “prova” om jag kan, inte idag i alla fall.

Men jag hittar säkert nåt att göra ändå. Jag har några olästa böcker och många olösta korsord att lösa. Boken som jag är mest nyfiken på är en “utfyllnad” när jag beställde senaste gänget med minneskort. Tretton skäl varför av Jay Asher. Detta står på baksidan bland annat:

“När jag läser Tretton skäl varför tänker jag att det är en av de bästa skildringarna av den ambivalenta tid vi kallar tonår som jag har läst. Hannah Baker är precis så svag och så stark, så ensam och så omsvärmad, så tillbakadragen och så utagerande, så tvärsäker och så livrädd som många av oss är medan vi kämpar för att bli vuxna. Jag tror att många, alldeles för många, känner igen sig i henne.” ANN HEBERLEIN, DN

Tretton skäl varför är för dig som vågar bli berörd på riktigt. Det är en omskakande berättelse om unga människors kärlek och desperation.”

Det låter väl spännande? Jag tror inte att den är en bok man slöläser direkt. Den kräver nog min fulla uppmärksamhet. Det är därför jag inte har börjat läsa den än.

Nu ska jag fortsätta med min andra frukost eller är det en tidig lunch? Bara thé och matiga mackor, en med leverpastej och gurka, en med rökt skinka och ost  med tomater till.

Ha en jättefin och solig tisdag!

evan_katt_smyger_1/Julia

3 kommentarer:

  1. Tjingeling !
    Äntligen har matte låtit mig få lite datortid = inte en sekund för tidigt !!
    Fattar fortfarande inte varför datorn är avstängd när dom inte är hemma ??
    Här har solen oxå lyst idag och en +8 grader har det nog varit som mest ?
    Tror säkert att du och tjejerna har kommit på nåt bus att göra idag :)
    Fortsatt trevlig tisdag !

    SvaraRadera
  2. Skönt att du känner dig pigg noch utsövd, det är ju inte så lätt alltid! Riktigt härlig höstdag idag, men det börjar bli riktigt kallt.Boken låter spännnande, kul att läsa sådant man inte brukar läsa också.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Är höstsolen bara blek tror vi nog att du skiner mer än solen!
    Tur att du kunde somna om efter ett tag för annars blir man så trött på kvällen och så är den onda cirklen igång.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera