Väderprognos för 5 dagar

måndag 17 oktober 2011

Hej svala måndag!

 

Gustavmåndag

Vi håller med katten Gustav fullständigt i att fredagar är klart bättre än måndagar!

Vädret är hyfsat bra, solen skiner av och till och termometern visar 5,6 grader just nu. Vi har haft –0,8 som kallats inatt.

Vi har sovit gott och mycket. Jag var så trött att jag tog min bok och la mig tidigt. Jag somnade nog snabbt och vaknade till att jag behövde besöka badrummet och att det var tyst i sovrummet = boken var slut. Jag gick och då såg jag att klockan var 02:45. Väl tillbaka i sängen bytte jag bok och somnade jag om till ett mjukt mumlande av Torsten Wahlund. Vad boken handlade om har jag absolut ingen aning om. Visste inte ens vilken bok jag hade petat ner i CD-spelaren. Det var tydligen Karin Wahlbergs spänningsroman Hon som tittade in. Den får jag börja om att lyssna på, men känner just nu mer för en klassiker! Det får bli Jane Eyre av Charlotte Brontë, ännu en som följde med skatterna från biblioteket. Det var jättelänge sedan jag läste eller såg den. Handlingen minns jag dock. En fattig föräldralös flicka som efter sin utbildning blir guvernant i en rik familj. Den boken får stå för dagens underhållning.

Jag har inga måsten idag, annat än de som är mina ständiga dagliga måsten. Min träning. Mina liggande övningar har jag gjort redan och det kändes bra i kroppen. Jag har i och för sig en igelkott i vänstra toffeln, det har jag ju alltid, men idag känns det mer än vanligt. När jag har stått ett tag eller gått några steg brukar det bli bättre efteråt.

Jag får göra det när jag lagar till min lunch. Idag tänkte jag stuva lite morötter och äta en skiva kassler till. Det var länge sen. Oftast äter jag morötterna rivna och råa, men eftersom jag har en skvätt mjölk, kan jag lika gärna stuva dem. Kassler åt vi i lördags och jag har några skivor kvar av den. Gott både som pålägg och till mat.

Hoppas att ni får en fin höstdag, trots att det är måndag!

00026/Julia

4 kommentarer:

  1. God Middag !
    Här nere är det grått och mulet idag , så jag tror det blir till att hålla sig inne hela dagen och ägna sig åt min nya sport = Hyllklättring ;-)
    Matte säger att det blir nog kassler til middag här också , hon såg att dom sålde den för 29.90 kg på Ica dit hon och husse visst ska åka och handla sen idag.

    Ha en fin måndag !

    SvaraRadera
  2. Skönt att få sova lite extra gott.
    Det är bra att inte ha en massa måsten, för måsten tycker varkan jag eller matte om.
    Pussa jamisarna från mig!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Jag tycker måndagar är bra också, fast det är möjligt att jag ändrar mig nu när jag får ett eget hem. Madeleine.

    SvaraRadera
  4. I dag är det tisdag och det tycker jag är snäppet bättre än måndagar. När väl måndagen är avklarad börjar man se fram emot nästa helg och det är en viktig psykologisk förändring :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera