Väderprognos för 5 dagar

onsdag 19 oktober 2011

God… ja vad säger man, så här mitt i natten…

 

funny15

… och jag inte kan sova? Jag vet inte varför, men det är omöjligt att somna om efter mitt nattliga besök i badrummet. Lika bra att gå upp och göra annat några timmar.

Jag ska akta mig för att vända på dygnet i alla fall. Förmodligen somnade jag för tidigt igår kväll. Jag var så trött och gick till sängs tidigare än vanligt och somnade genast.

Nu ska jag brygga lite thé och äta en macka. Mitt blodsocker ligger lite låg, jag mätte det nyss. Inte för att jag mår dåligt eller har “känningar” (det har jag aldrig haft och vet inte hur det känns), utan av gammal vana, jag gör det när jag går upp och det är snabbt avhjälpt med lite mat.

Smulan och Amanda ligger i en hög i soffan och har somnat om. De är lite undrande, vad matte gör uppe så här dags? På nätterna sover man, verkar de tänka. Därför blir det absolut inget bus, trots att jag är uppe.

Jag tänker äta lite, läsa lite bloggar som jag missade igår kväll på grund av att jag la mig så tidigt och pula med vidare bilderna, när jag blir sömnig, ska jag genast gå tillbaka och sova några timmar till. Jag vill inte vända på dygnet, fast det är lätt hänt om jag inte ser upp.

AsleepAtComputer /Julia

 

Uppdatering:

00041-2

Jag gick, eller rättare sagt, vacklade i säng vid 05:30 igen och somnade om nästan genast och sov som en gris till 07:45. Det var jätteskönt, men jisses så stel jag är.

Amanda ligger kvar i min varma och goa säng, hon ville inte vakna alls. Smulan ligger och sover i soffan, precis som när jag gick och la mig igen.  

Vädret är grått och det regnar, men det är milt. 6,7 grader visar vår termometer. Det var 5,3 som kallast inatt. Efter gårdagens hällregn större delen av eftermiddan och kvällen var det säkert mulet under natten och det gjorde väl mycket till att det inte var någon frost inatt.

Nu är frukosten strax färdig. Jag ska äta en macka till mitt nybryggda thé. Jag tog en “Guteblandning” som den kallas i vår affär. Jag vet inte om det är samma som finns på Gotland, men den är jättegod i vilket fall. Till den ska jag äta en macka med rökt kalkon och gräddost. Det ska bli gott.

Jag ska fortsätta med att sortera våra fotografier. Jag har nästan kommit halvvägs igår. Kanske kan jag bli klar med dem redan idag, men det är ingen brådska. Det är mycket pyssel med dem och är knepigare att sortera än jag hade tänkt mig. Hittills har jag skapat 7 nya mappar, men jag kommer troligen att behöva fler. Lika bra att göra det ordentligt när jag ändå håller på.

Mina andra bilder, GIF-bilderna från nätet, dem som jag ofta använder i bloggen har jag i dryga 40 olika mappar. Det är inte svårt att hitta rätt bild på några ögonblick då. Jag vill ha något liknande för fotografierna också, fast till dem behöver jag inte lika många.

Ha en fin onsdag!

beary_happy_wednesday_pink_teddy_bear  /Julia

7 kommentarer:

  1. Hoppas att du blev trött fort.Det är så jobbigt att vakna och inte kunna somna om. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag somnade och sov som en stock med Philemon ovanpå täcket, mellan mina ben och Imma under täcket på mitt bröst. När Kicki sedan gick och lade sig så gick Imma. Hon vill helst ligga hos matte.
    Trots allt är det skönt många gånger att vara uppe när alla andra sover, men det är jobbigt om man vänder på dygnet. Man har ju faktiskt en massa "måsten" som ska göras på dagen....
    Nu på morgonen har jag tänt i pannan för det var så kyligt här inne. Jag vaknade vid halv åtta. Har blivit van vid det på sjukhuset.
    Det är skönt att vara hemma igen, men jag vet ju att det bara är en tidsfråga innan jag måste dit på nytt. Det är ju så när man är njursjuk.
    Jag önskar dig en riktigt skön och härlig onsdag. Idag "vänder" veckan nedåt mot fredag igen!
    Gammelmatte Gitte

    SvaraRadera
  3. Det är inget kul när man vaknar mitt i natten och inte kan somna om.
    Klart misarna undrade vad du sysslade med när du var uppe så dags, märkliga matte, hihi!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Såna här dagar vill man nästan nte vakna alls. Nu hoppas vi i alla fall att du sover bra i natt istället.

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får sova tiktigt skönt nu i natt,inget kul att vakna och ej kunna somna om. jag tycker också det är kul att sortere in foton. jag tar lång tid på mig till det. Just nu håller jag på med något som aldrig tycks ta slut,städning av diverse skåp o bortkastning.
    Ha det så bra , Kramar/Gunilla.

    SvaraRadera
  6. Så bra att du vaknade såpass tidigt ändå, trots att du varit vaken på natten. Förstår att du inte vill vända på dygnet, jag lyckas alltid göra det när jag är ledig men sedan måste jag ju gå upp så jag hamnar rätt igen "automatiskt".
    Bra jobbat med bilderna, det är ett väldigt tidsödande och krångligt jobb att sortera bilder, men åh, så nöjd man är när man har gjort det!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  7. På nätterna ska man BUSA och INTE sova , hälsa Amanda och Smulan det !!
    Det är väldigt uppKATTat av båda mina 2-benta ;-)

    Matte säger att det inte är nåt vidare att vakna mitt i natten och inte kunna somna om.
    Man är ju som en zoombie dan efter.

    SvaraRadera