Väderprognos för 5 dagar

lördag 15 oktober 2011

Mjauis! Matte kan inte sova!

 

101_0738

Äntligen kan matte hjälpa mig och blogga lite också. Klockan är miss-i-nassen och husse sover som en gris. Matte smög upp, satte på datorn och jag/Amanda sa till henne att nu är det min tur att få hjälp med bloggandet! *stampar med tassen*

Som ni alla vet har husse målat och vi har fått större rastgård. Jamar kul!!! Han har lovat oss fler klätterträd och hyllor till våren. Han har inte haft tid till det än, men material finns, det vet vi.

Sen har jag fångat en musebus som jag smugglade in och släppte levande *fniss*

PICT0443

Det var en fräck gynnare, han vågade till och med dricka vatten ur vår vattenfontän medan vi dräglande såg på. Det tog matte och husse nästan 3 veckor att hitta den. Hihi…

Hösten har kommit till oss med. Vädret är blandat, ibland blåser det halv storm, ibland regnar det varvat med solsken och riktigt varma dagar. Löven på träden börjar falla, dom är skojsiga att jaga blåsiga dagar när de yr omkring och retas!

Matte såg “sprattla – en - katt” hos Wikki och då kom hon att tänka på de två väggur av trä som hon gjorde för länge sedan. Hon bad husse att ta kort på dem så ni kan få se hur duktig vår matte var!

100_1071

Den här hänger i vardagsrummet i “stan”.

100_1069

och den här i hallen. (fy husse! du har inte dammat den!)

Matte säger att kissarna har bleknat lite med åren. Inte så konstigt egentligen. Matte gjorde dem som terapi på rehabiliteringen efter en trasig axel 1986, det har ju gått 25 år sedan dess. Visst är dom fina?

Nej nu får matte göra vad hon vill… Gäääsp… Jag går till husse och kryper ner i mattes goa säng och sover en stund till! Natti-natti!

Gäääsp/Amanda-Bus

6 kommentarer:

  1. Det var väldigt fina katt-klockor, dammiga eller inte dammiga är mindre viktigt, hihi!
    Den där musen du släpade in var en riktig fräck en men samtidigt synd att han inte överlevde för han var rätt söt, isch säger matte om de kommer in är det inget att ha men ute är helt okej!

    Hoppas er matte fick lite sömn i alla fall.
    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Tänk, vad din matte kan göra, min är så fumlig så hon skulle aldrig kunna skapa något så fint med sina händer. Det är en gåva att glädjas åt, säger hon.
    Mina kattplimanger för den utmärkta insatsen vid musjakten. Mycket bra jobbat, måste jag jama! Hoppas er matte kunde sova till slut och att ni får en jamarfin lördag tillsammans hela familjen :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  3. Hej, Amanda - så kul att du tassar lite i bloggen också! Klockorna är jättefina; en så duktig matte du har som kan göra sådant! De pryder verkligen sin plats, vare sig det är i sta'n eller på landet, tycker jag.

    Jaså, matte och husse hittade musen till sist? *fnissar* Det var verkligen klurigt av Smulan och dig att lyckas hålla den gömd så länge. Hoppas ni hann ha riktigt skoj med den!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  4. Oj då. Det var tidigt ni var uppe. Har ni vilat lite under dagen nu?

    Hoppas ni får sova i natt.

    Det var verkligen jättefina kattklockor matte gjort. Med trasig axel och allt.

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Mjau, så jamarsfina kattklockor ni har. Duktig matte ni ahr som gjort dom.
    Inte är det så jamarsviktigt med dammiga eller odammiga klockor, huvudsaken är att dom är fina och pryder sin plats, tycker vi mjau

    Ni är tidiga uppe ser vi.
    Våran matte är nattmänniska, så hon sover länge i stället, mjau

    Tass tass på er

    SvaraRadera
  6. Hej Amanda !
    Vilka fina kattklockor din matte gjort !
    Min matte har tummen mitt i näven när det gäller alla sorters pyssel.

    Jag gilar skarpt fotot på musebusen i er vattenfontän :)

    SvaraRadera