Väderprognos för 5 dagar

tisdag 11 oktober 2011

God eftermiddag soliga tisdag!

 

cat19

Vilken härlig höstdag! Solen skiner från en klarblå himmel och det är 9,8 grader varm i skuggan och det blåser en lätt bris i träden.

Jag vaknade senare än på länge, klockan var nästan 7. Vi har sovit jättegott, Smulan och Amanda låg faktisk i sängen hela natten, vad jag vet. När jag började röra på mig sträckte de på sig och gjorde mig sällskap. Efter mitt badrumsbesök fixade jag till min sida av sängen lite, medan dom knaprade på sina torrisar till frukost

När min var klar kom dom för att få de obligatoriska smakbitarna. De fick dela på en skiva hamburgerkött och fick var sin ostbit. Glada och nöjda sprang de för att sova igen efter maten. Dom är för härliga.

Nu har de sprungit ut och in i rastgården, de är solvarma och luktar ännu godare än vanligt. Amanda la just en tygmusling bredvid min rullstol med ett flin i ansiktet. Hon är så söt när hon ser sådär busig ut. Jag har kastat den tre gånger redan och hon hämtar den lika envist och lägger tillbaka den så jag enkelt når den. Det är definitivt busdags! Lika bra att jag leker med henne och inte delar min uppmärksamhet med datorn. Smulan njuter av pippisarna som nästan slåss om resterna av talgbollen. Vilken tur att maken kan byta den mot en ny när han kommer i eftermiddag.

Han kommer som vanligt vid ½6. Vilken lyx på en vanlig tisdag! Jag har beställt färdtjänsten till imorrn och vi kom överens om igår kväll att ta läkarbesöket och blodproverna allra först. Sedan banken, biblioteket och vi tar affären sist som vanligt. På vår minneslista till affären står det GLASS med versaler och den måste köpas sist. Vi får hoppas på att färdtjänsten kommer i tid för vår hemfärd. Inte så kul att packa upp halvsmälta byttor med glass direkt. Inget vi tänker äta upp genast, utan det ska räcka till några veckors efterrätt. De blir lätt isiga om man fryser om byttorna.

Nej nu är det dags att äta lite. Det blir resterna av fisken och riset idag. Jag lär få ge lite till tjejerna idag med!

Ha en fin och solig höstdag!

cat151/Julia

5 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig dag! Förstår att det känns lyxigt att maken kommer hem på "extrapermis" - kul att planera shoppingrundan så att ni kan utnyttja den optimalt.
    Och så avis vi är på er uteplats! Önskar faktiskt att vi bodde på bottenvåningen för då hade nog Frasse vågat vara ute lite på egen tass :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Har varit riktigt skönt idag! Mysigt med maken mitt i veckan även om det står läkarbesök på programmet. Hoppas att allt går bra. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Härligt att maken kommer en vardag!
    Jamisarna är nog allt lite busiga, verkar så i alla fall!
    Hos oss har det varit lite av varje väder.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Visst har det varit en riktigt härlig dag, vädret var verkligen super :-)
    Hoppas läkarbesök m.m gick bra !

    Skönt att få hem maken :-)

    SvaraRadera
  5. Här regnade det minsann mest hela dagen igår , men idag har vi haft en härlig höstdag :)
    Hoppas allt gått bra idag med läkarbesök och bankbesök och att glassen inte töade upp helt innan ni kom hem :)

    SvaraRadera