Väderprognos för 5 dagar

lördag 1 oktober 2011

God eftermiddag!

 

11

Det är en strålande höstdag. Jag glömde alldeles bort att det är städdag i föreningen denna lördag. Maker har varit och hjälpt till med att rensa lite ogräs i parkeringens grusplan. Nu på eftermiddan är det föreningsmöte. Skönt att få det också avklarat. Jag har varit ute en sväng i solen och bidrog med glada tillrop medan grannarna jobbade på. Det var mysigt i solen, men kyligt i skuggan. Grannens vovve, Zirocco, fick en grisknorr jag hade sen i somras och glömt bort. Det var en glad hund som sprang iväg så hans matte inte skulle få för sig att ta den ifrån honom. Och ja! Jag frågade matte innan han fick den för säkerhets skull. Han verkar inte vara lika rädd för min elrullstol längre. Han gillade den inte alls förut, han skällde och gick och gömde sig bakom matte, men nu vågar han sig fram, så jag kan-får klappa lite i alla fall.

Det blir stekt kycklingfilé med potatismos och sallad till middag idag. Enkelt och gott! Jag kan använda det som jag inte äter upp idag (jag orkar inte äta en hel kycklingfilé, de är jättestora!) i en wok imorrn om maken inte vill ha den. wok grönsaker finns nästan alltid i frysen, det är så användbart.

Kommentarerna strular fortfarande för några av mina vänner, men några kommer i alla fall fram.

Hoppas att ni också har haft en solig höstdag!

hello_10/Julia

1 kommentar:

  1. Här har det oxå varit fiint väder idag :)
    Jag har varit med matte hemma hos hennes föräldrar och idag kunde jag och Gustav sitta på köksbordet samtidigt utan större knorr från nån av oss :)

    SvaraRadera