Väderprognos för 5 dagar

söndag 23 oktober 2011

Hej soliga milda söndag!

 

Söndag 03

Vädret är lika underbart idag, som igår. Strålande solsken från en klarblå himmel och bara lite bris i träden. Temperaturen är 12,9 grader på skuggsidan och vi hade 8,9 grader som kallast inatt. Ovanligt milt för årstiden.

Vi har varit på en liten promenad upp till parkeringen med soppåsen och njöt av den ljuvliga hösten. Det var riktigt varmt i solen. Vi gick en liten runda på hemvägen. Pratade med några grannar, varav en frågade om maken ville ha skjuts till tunnelbanan vid 14-tiden. Han tackade självklart ja till erbjudandet, fast han får lämna oss ett par timmar tidigare än vanligt. Grannen åker ju förbi tunnelbanan och det är absolut ingen omväg för honom, bara ett kort stopp så maken kan kliva av. Gulligt, det gjorde i och för sig jag också då jag hade bil och skulle åka nånstans. Det kostar så lite att vara snäll. Som tack för skjutsen  har de plockat lite äpplen till en kaka hos oss.

Vi ska äta olika saker till lunch för en gång skull idag. Maken får äta upp fläskfilén från igår, som jag tar en liten bit av till en wok till mig som jag ska äta ikväll. Jag nöjer mig med lite yoghurt till min lunch. Han tycker att det är alldeles för mycket grönfoder i wok och vill gärna slippa. Han får gärna göra det, jag kan äta sånt som han inte tycker om när jag är ensam i veckorna.

Jag ska fortsätta med att datorisera ljudböckerna han hade med sig. Det tar sin tid, men jag kan göra annat under tiden på datorn. Jag använder ett program som heter Power2Go och den fungerar jättebra. Den säger till när en skiva är klar. Jag tycker om den. Jag hade inte programmet i mina tidigare datorer vad jag vet.

Ha en underbar och förhoppningsvis solig söndag!

Sol 07/Julia

2 kommentarer:

  1. Skönt att maken får åka till tunnelbanan men det är lite trist ju att han måste lämna er tidigare.
    Härligt att få komma ut lite och så sol på sig.
    Visst kostar det så lite att vara snäll och förhoppningsvis får man igen det nån gång.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Alltid något gott som har något ont med sig och tvärtom.

    Hoppas äppelkaka blev god.

    Nosgos

    SvaraRadera