Väderprognos för 5 dagar

onsdag 26 oktober 2011

God afton vänner!

 

gungeligung

Att jag lyssnar på böcker hela dagarna har väl inte undgått någon, men idag bröt jag vanan efter att jag hade sovit några timmar till.

Jo, jag lyssnade en stund på morgonen, när jag “överfölls” av en jättekelig Amanda. Jag kunde inte göra något vid datorn tack vare henne. Hon var så enveten att jag helt enkelt haft en heldags gos i soffan med några filmer. Det blev faktiskt tre stycken! De tre första om Harry Potter. Jag fick inte nåt annat gjort precis med Amanda i knät och Smulan tätt intill mig. Det var bara att kela med dem båda samtidigt.

Eftersom Smulan inte sitter i knät, utan tätt intill en, så är det aldrig några problem gosa kissarna i stereo. Bekvämt i soffan med en kudde bakom ryggen och fötterna skönt placerade i rullstolen. Det var mysigt att se några filmer. Jag har sällan TVn på under veckorna. Nån gång ser jag film i sängen, men skärmen på den portabla DVDn är så liten (7½ tum bara) att den måste jag ha på magen och där vill nån eller båda katterna gärna ligga.

Nu är ögonen nästan fyrkantiga av filmerna. Jag fick knappt gå upp för att fixa mat, byta film eller besöka badrummet. Så fort jag var tillbaka i soffan, kom kissarna tillbaka. Vi hade verkligen en heldags gos. Lika mysigt för oss alla tre.

Jag gosar och busar med Smulan och Amanda närhelst de vill under dagarna, men mest blir det morgon och kväll. Idag var de exceptionellt keliga båda två.

Nu är det snart dags för mer gos och bus. Om en stund i sängen.

Jag ska dricka mitt kvällsthé med några kex till först och sedan är det hög tid att jag gör mig iordning för sängen. Det tar ju en god stund för mig.

rådisar /Julia

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har haft det, åh tänk att få gosa med katter en hel dag!
    Tror att de ville ta hand om matte och gosa dig trött så du sover på nätterna och inte är uppe och "spökar".
    Sov gott!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det låter att ligga och gosa och titta på film en hel dag !
    Här har matte minsann jobbat till 16:00 och sen var hon i sin favoritkamera affär och köpte ett stativ till kameran.
    Nu ikväll har hon mest suttit och fixat med Sydkattens hemsida och det är först nu som jag fått tillgång till datorn :(

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det låter! Sådana dagar behövs! Nosbuff

    SvaraRadera