Väderprognos för 5 dagar

onsdag 31 oktober 2012

Mardrömsväntan på Färdtjänsten!

 

Möss i pumpa

Jag hade beställt färdtjänst till 12:15, då jag skulle vara hos doktorn klockan 13:00. Själva resan brukar ta max 20 minuter, då skulle jag hinna ta blodproven innan.

Geniet till chaufför ringde strax efter 12 för att be om färdbeskrivning, vilket han fick av maken, mycket klart och tydligt! Jag klädde på mig ytterkläder och vi gick, (jag åkte) upp till parkeringen.

Minuterna gick, men ingen bil kom. 12:35 (20 minuter efter utsatt tid) ringer “geniet” igen. Han har kört vilse och visste inte var han var… Lätt att ge nya direktiv, eller???

Efter ytterligare 20 minuter (nu är klockan 12:55 och det är panik!!!) ringer färdtjänsten och berättar att dom ska försöka att lotsa chauffören till rätt ställe.

13:15 (då är han en timme sen!) kommer han äntligen. Nu är jag både ursinnig, kissnödig och huttrar i kylan.

Vi kom fram till doktorn klockan 13:45, eftersom idioten körde fel till vårdcentralen också trots GPS. Då trodde jag att stroke nummer två var på god väg.

Vi var tvungna att åka till doktorn, maken hade tagit en semesterdag bara för att följa med! Vi kunde inte boka om tiden.

Min gulliga doktor tog emot ändå, hon gissade att det var färdtjänsten som inte skötte sig.

Enligt henne mår jag toppen. Jag har gått ner ytterligare lite drygt 2 kilo och mitt blodtryck var 130/70. Svar på proverna ringer hon om nästa vecka.

Jag bad om ett recept på en jätteburk med tålamod och hon skrattade gott! Tyvärr har inte apoteket nåt, så jag får klara mig ändå Blinkar

Jag fick lite påfyllning av smärtstillande dock, resten av medicinerna har jag kvar recept på. De räcker till våren.

Sedan när vi skulle hem, hinner vi knappt in i affären förrän nästa chaufför ringer och talar om att han står och väntar på oss. Den här är dryga kvarten för tidig… SUCK… Vi roffade åt oss det viktigaste, tack gode gud för självscanning, och åkte hem.

Maken har åkt och jag är dödstrött. Jag gissar att jag får “betala” dyrt för idag imorrn, med värk och trötthet. Men nu är det gjort i alla fall!!!

Ha en trevlig eftermiddag och kväll!

cat119 /Julia

12 kommentarer:

  1. Så surt! Ibland kan man verkligen undra över folk.När man dessutom planerat med extra tid är det riktigt dåligt. Måste ni stressa så när de kom en kvart för tidigt? De får väl vänta tycker vi du fick ju vänta mycket längre och har ingen bil att sitta i heller.. Tur att du har en bra doktor i alla fall,skönt att du mår bra också.
    Hoppas att det inte blir för illa imorgon.Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Jag begriper mig inte på färdtjänsten. Det värsta är att man ska vara så j*vla tacksam när de än dyker upp :(
    Morgondagen tar jag imorrn ;-)

    SvaraRadera
  3. MEN så jobbigt att inte färdtjänsten kommer när den ska komma,dålig stil är det, när dom har GPS dessutom.

    Hoppas det inte blir allför tröttsamt i morgon.

    Tasskrma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska tydligen bara finna mig i att de inte kan hålla tiderna... Suck...

      Radera
  4. Men fy så suuuurt !! Trist att allt blev stressigt och jobbigt.
    Fast bra att din läkare var förstående och att du mår bra.
    Håller med Dui och Deco, chaffisen som kom för tidigt kan väll vänta i sin bil. Har du beställt till en viss tid så är det väll tidigast den tiden. Du måste ju kunna fixa det du behöver utan att stressa.

    Kram och hoppas det inte känns allt för mycket i kroppen imorgon.

    SvaraRadera
  5. Här klagas det nästan dagligen i tidningen på färdtjänsten. Samtalen går via något land i Afrika bl.a. De som ringer förstår inte vad de i Afrika säger, och de där i Afrika förstår inte skånska eller kan adresser. Det är två eller tre länder till utomlands som tar emot färdtjänstsamtal, minns inte vilka. Gemensamt är en intensivkurs i svenska som de fått. Visst är det behjärtansvärt att de får jobb, men det viktigaste är väl ändå att färdtjänsten fungerar??? Och, som jag förstår av din blogg, det är samma elände överallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bokar ALLA mina resor via datorn i god tid.
      Det var mycket länge sedan jag gav upp tanken på att boka via telefon med telefonister i långbortistan, som knappt vet VAR Sverige är OCH än mindre kan svenska...

      Radera
  6. *suck* , *morr* och *FRÄÄÄS* på Färdtjänsten !
    Förstår mycket väl att du blev sur och arg över deras inkompetens !
    Hoppas att kroppen inte blir alltför sur över allt du fick utstå idag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog får jag lida för stressen! Klockan är drygt tre och jag kan inte sova...

      Radera
  7. Det är skandalöst att det får gå till så, helt sjukt.
    Tur att du mår bra och att blodtrycket lyckades vara så bra trots all irritation.
    Matte har också såna berättelser så det är inte klokt.
    Stressigt när man ska hinna handla och är så sen och sen är den adre för tidigt ute.
    Vi lider med er.
    Hade kanske varit bättre med nån medicin som gjort att taxi kan vara i tid och att planera resorna samt hitta rätt, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera