Väderprognos för 5 dagar

måndag 15 oktober 2012

Mulet och fortfarande milt!

 

5monday46

Måndagen började med solsken. När jag kikade på termometern imorse visade den 7,9 grader, då var klockan strax efter 8. Nu är det 9,6 grader. Ganska skönt, bortsett ifrån att solen har gått och gömt sig bakom tunga regnmoln redan vid 11-tiden. Trist att det är så mörkt redan.

Vi har inte gjort så mycket mer än busat och gosat massor. Idag är Amanda mattes knä-katt. Hon åker omkring med mig när hon sitter i mitt knä. Oftast hoppar hon ner när hon märker att jag och eller rullstolen rör sig, men inte idag. Jag får knappt gå på toa utan henne Blinkar. Hon får såna här ryck ibland. Jättemysigt i några timmar, men inte hela dagen. Jag låter henne dock sitta i knät så länge hon vill. Det skulle aldrig falla mig in att knuffa ner henne. Hon hoppar ner själv när hon märker att jag vill stå upp av nån anledning, men kommer tillbaka när jag är tillbaka vid bordet igen.

Jag har försökt att spela spel och kort på datorn, men det går väl sådär med en kisse “i vägen”. Vi ska inte göra nåt mer. Jag sätter väl på en film om en stund.

Jag valde

65128

En lagom tramsig film om kockar. Ganska rolig och jag får skratta gott. Precis vad jag behöver denna gråa måndag.

En ännu roligare film

Döden i grytan

är denna kriminalkomedi, där Europas bästa kockar mördas en efter en! Den får jag titta på en annan dag.

Jag ska parkera mig i soffan, medan jag ser på filmen. Då får Smulan ligga tätt intill. Hon sitter inte i knät, bara jättenära. Hon kan ju inte göra det när jag sitter i rullstolen. Därför brukar jag sitta i soffan en stund varje dag och klia Smulans goa mage.

Smulan ligger gärna på min mage när jag ligger i sängen och ska sova. Läggdags är vår bästaste gos stund på hela dagen! Efter ett tag ligger hon bredvid min kudde och Amanda ligger under täcket oftast. Jättemysigt!

Ha en trevlig början på veckan!

 00026/Julia

4 kommentarer:

  1. Nämen så mysigt att vara nära matte hela tiden.
    Så var mattes Smulan också, så fort matte satt ner låg hon i hennes famn eller knä, till och med när matte var på toa, hihi!
    Mysigt att kolla på nån film och sitta i soffan och gosa mera!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland är tjejerna extra keliga ;-)
      Det är mysigt att sitta i soffan och kela!

      Radera
  2. Precis vad man behöver en sån här dag, massor med gos! Här öser det ner så vi gosar vi också.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Alla katter är olika. Ingen av mina katter är direkt knäkatter, men har jag lagt mig, då kommer dom upphoppandes till mig i sängen. Mysigt det oxå.

    Tasskram

    SvaraRadera