Väderprognos för 5 dagar

söndag 7 oktober 2012

Hej sköna söndag!

 

2059207fprkjl354m

Idag har vi haft en lugn dag. Vi har inte gjort många knop direkt. Jag har spelat lite spel, medan maken lyssnade  på Zlatans bok. Han har ju originalet hemma och kan lyssna vidare på den där.

Stackarn fick lite ont i ryggen efter gårdagens svamp plockning, trots att det inte tog så långt tid. Fast gå och plocka svamp dubbelvikt i en timmer räckte mer än väl. Jag gav honom lite Alvedon mot värken och den gick över efter en god natts sömn.

Idag ville han inte ha nåt, det gjorde bara lite ont, sa han. Jag gav honom ett par tabletter för säkerhets skull om han skulle behöva nån efter promenaden till bussen, men inte då. Han sa att han mådde toppen efter  dryga 2 km promenad. Så han har dem kvar.

Vi har inte gjort nåt speciellt, jag har suttit framför datorn och lyssnat på bok. Jag har börjat lyssna på:

dandy-guillou_jan-20899545-frntl

Fortsättningen på Brobyggarna! Den här är lika bra som första boken och lär räcka ett par dagar. Jag kommer att lyssna på nåt “gammalt” i sängen, så jag ska kunna sova inatt. Jag har lärt mig att inte lyssna på nya böcker då. De är alldeles för spännande och jag är vaken till mitt-i-natten och sover för lite med allt vad det innebär.

Smulan och Amanda har sovit. Först i soffan, för att sedan tränga sig ner i igloon tillsammans.

PICT0568

Tänk att det är mysigast, när de ligger trångt! Smulan är lite irriterad över blixtmojängen. Jag stör henne! Nu har de ätit och flyttat över till min säng, men de ligger tätt tillsammans ändå!

Jag önskar alla en trevlig söndagskväll!

good_evening_01 /Julia

6 kommentarer:

  1. Det är ju inte det bästa för ryggen att plocka svamp, speciellt om man hittar mycket också.
    Mysigt att ligga ihopa och få värme så jag förstår tjejerna.
    Matte somnar även om det är spännande när hon ligger och lyssnar och sen vaknar hon till efter några timmar och får stänga och leta rätt på var hon var på morgonen, oftast har hon kanske hört max 5-10 minuter, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Härligt med massa trattisar, det är verkligen skogens guld, underbart att njuta av framöver! Gostjejer! Så himla fina! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Mysiga katter du har som gillar att sova ihop tillsamans. Alla gör ju inte det, men en del katter gillar att sova tillsammans.
    Ha en bra vecka

    Tass tass


    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har de gjort från början!
      Även om det är två år mellan dem.
      Smulan gillade Amanda redan som liten bäbis.
      Hon var HENNES speciella kompis från första dagen hon kom hem!!!

      Radera