Väderprognos för 5 dagar

söndag 21 oktober 2012

En grå Söndag!

 

Söndag 03

Det är fortfarande ganska milt. Vi hade 7,6 grader som kallast inatt. Nu på eftermiddan är det 8,9 grader. Det är mulet och ganska mörkt redan.

Maken var och satte upp “dinglet” runt huset innan han åkte idag. Nu lyser det en stund varje morgon och kväll ute. Ganska mysigt, men jag tyckte att det var för tidigt att börja med utebelysningen redan, men nu är de små lampgirlangerna uppe i alla fall. Mysigt i mörkret i alla fall.

Jag har inte gjort många knop efter att maken hade åkt, Bara lyssnat färdig på Agatha Cristies biografi. Jag har två olika novellsamlingar av henne. En med Poirot historier och en med Miss Marple noveller. Lagom korta berättelser att lyssna på, så många jag känner för åt gången.

Nu ska jag brygga en kanna thé åt mig och äta några kex till.

Varm mat åt jag till lunch, resterna av höstgrytan. Det finns en portion till av den till senare i veckan.

Imorrn blir det kokt fisk med nån god sås till. Det längtar både jag och tjejerna efter.

Ha en trevlig söndagseftermiddag och kväll!

Lat söndag /Julia

8 kommentarer:

  1. Det är mysigt med lite ljus runt huset nu när det är mörk, ger lite ljus när man är ute när det är mörkt för såna som mig, hihi!
    Usch ja helgen går alltid så fort men den kommer nästan lika fort igen, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Känns som det har blivit väldigt mörkt väldigt fort men det är nog för att det varit så regnigt och grått mest hela tiden. Lite ljus livar ju alltid upp! Mysväder idag också.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Grått och mörkt har det blivit och vi har sovit mest hela dagen.
    Kurrelisvansvift

    SvaraRadera
  4. Grått och trist väder var det där uppe i Örebro också säger min matte. Här nere var det däremot soligt och varmt , till och med så varmt att min husse kunde cruisa lite med Chevan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att husse inte tog dig med sig, när han var ute och åkte med Chevan...

      Radera