Väderprognos för 5 dagar

söndag 14 oktober 2012

Ösregn, men milt!

 

vaderfen53

Vädret utanför är inte speciellt kul, men bättre dock än hos våra kompisar, Bröderna Bus och Busan. De fick snö inatt Förvånad !!!

Hos oss visar termometern 7,9 grader. Milt i alla fall idag, men visst har meteorologerna spått mer regn och rent av snöblandat till senare. Kanske redan inatt. Jag hoppas att de har fel! Jag vill inte ha vinter på länge än! Den får dröja till senare delen av december. Dagarna före jul till exempel!

Så vi kopplar av och fortsätter med att se resten av de gamla Beck filmerna. Inget väder att vara ute i precis.

Maken har tur och får skjuts hem av en granne i eftermiddag. Skönt för honom att slippa regnet i skogen. Det är ju dryga 2 km till bussen.

Men innan han åker hinner vi nog med sista filmen, Stockholm Maraton, också. Då har vi sett alla sex filmerna under helgen.

Jag har inga planer för sena eftermiddan och kvällen. Jag lyssnar väl på nån ny bok eller tittar igen på nån film. Jag har ju många att välja på av både filmer och böcker. Jag får se vad jag känner för.

Ha en trevlig lördag!

efteraar027 /Julia

10 kommentarer:

  1. Här regnar det också idag och likadant var det igår *suck* typiskt när min matte är ledig hela helgen.
    Fast det är klart att det är ju mysigt att ligga i knät på matte och titta på film :)
    Skönt att din make får skjuts idag när det är så trist väder !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att maken fick åka bil och mysigt med film en regnig dag ;-)

      Radera
  2. En riktig "mys i soffan" dag.. hoppas att vi slipper snön, kan gott vänta ett tag till. Så skönt för maken med skjuts! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Samma trist väder hos er som hos oss! Nä nä nä, vi vill verkligen inte ha snö än på länge!
    Matte lyssnar bara på bok hela tiden känns det som, hon är tråkig men jag kan ändå inte klaga för hon hör mig ändå när jag snackar!
    Skönt för maken att få åka och slippa gå i regnet.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl bra att matte lyssnar på bok, då är hon väl rätt still och kan gosa massor med dig ;-)

      Radera
  4. Hm... här har det bara regnat lite?! Tazz&Kram

    SvaraRadera
  5. Tänk vad värdefullt det är med goda grannar. Skönt för maken att slippa gå i regnet. Bra filmer ni valt också.

    SvaraRadera