Väderprognos för 5 dagar

torsdag 4 oktober 2012

Hej regniga torsdag!

 

Torsdag

Det regnar och är ganska mörkt! Vi har behövt lampor så gott som hela dagen. Jag fattar inte hur det kan finnas så mycket regn som det har varit hela våren och sommaren. Ska vi vara ärliga så har det inte varit så mycket sommar heller egentligen. Nu är det oktober och höst, fast det är ganska milt ute. 11,6 grader visar vår termometer och det har varit milt på nätterna också.

Nätfönstret sitter kvar i sovrummet och jag tar en extra fleecepläd när jag går i säng, men som blir för varm efter några timmar och jag sover skönt i svalkan!!! Vi får se om maken tar bort den i helgen. Det beror på hur väderprognosen för nästa vecka ser ut.

Vi har inte gjort något annat än det vi brukar. Busat, lyssnat på bok, löst korsord och spelat lite spel. Jag har inga planer på att göra annat heller denna torsdag!

Ha en trevlig eftermiddag och kväll!

thursday_01 /Julia

12 kommentarer:

  1. Verkar som ni har likadant väder som vi har, trist och mörkt inget man blir speciellt pigg av säger matte.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Igår var det arton grader ett tag på eftermiddagen, idag svalare men helt okej. Visst har det varit mycket regn här med, massor med skyfall, men knappt några dagsregn på hela sommaren. Solen har tittat fram mest varje dag. Sen är det frågan om vilket man mest tänkt på. Regnet eller solen. Ungefär som glaset - halvtomt eller halvfullt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Optimist som jag är ser jag nog glaset som halvfullt.
      För mig personligen har det varit en ganska bra sommar trots all regn, jag mår inte bra om det är för varmt ;-)

      Radera
  3. Det känns som sommaren bara försvann och att vi missade mycket sol. Man blir rätt seg tycker vi, gos i soffan med en filt passar oss utmärkt! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen idé att gnälla, vädret rår vi ju inte över ändå ;-)

      Radera
  4. Usch ja, nu är höstrusket på ingång. Än så länge tycker jag att det är ok, det är tanken på att hela vintern ligger framför oss som tar ner en. VARFÖR är vintern så lång och sommaren så kort?
    Har du ingen ruta i ditt fönster? Fantastiskt att du klarar dig så bra ändå och till och med måste ta av dig fleecepläden :-)
    Ha en fin kväll ni med! :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fönstret är liksom halvöppen för att nätet ska kunna vara där. Det fanns bilder på det i tidigare inlägg ;-)
      Jag ska lägga ut en bild på den imorrn, så ni får se!

      Radera
  5. Usch för allt rusk. Får hoppas det kommer lite fina höstdagar. När solen skiner är ju hösten rätt mysig :-)

    kram

    SvaraRadera
  6. Kram och en go´er helg - Förhoppningsvis med mycket mera solsken än vad som har varit. ♥

    SvaraRadera