Väderprognos för 5 dagar

lördag 6 oktober 2012

Resultatet av svamp-promenaden!

 

Som jag berättade tidigare idag, är detta:

PICT0862

resultatet av makens

PICT0863

en timme långa promenad i soliga skogen!

En stor påse med Trattkantareller.

Efter rensning

PICT0864

blev det så här mycket att stoppa i frysen! Självklart har vi tagit en rejäl hög till vår middag också av läckerheterna. Det blir lövbiff med trattisar i gräddsås! MUMS!!! Efterrätten får bli vår vanliga, en god chokladglass med min varma hallon sås.

Byebye /Julia

10 kommentarer:

  1. Hej Julia!
    Visst är det härligt med
    kantareller! Man känner sig rik
    när man stoppar in i frysen :)
    Pepsi hälsar till Smulan och Amanda
    Kram från Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!
      Kul att "se" dig här :)
      Kramar till dig å nosisar till Pepsi!

      Radera
  2. Du skulle sett matte nu, hon saglar nästan, hihi!
    Det var ingen dålig skogsrunda det med alla de svamparna som "fångst".
    Blir nog en supergod middag!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara en väldigt trevlig trakt ni bor i. Tänk så mycket svamp på bara en timme!

    SvaraRadera
  4. Jisses så mycket svamp han hittade på bara en timme !
    Trattisar det är gottigt det påstår min matte , jag har ingen aning för jag har aldrig smakat på nån sorts svamp över huvudtaget :)
    Fortsatt trevlig helg !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ett "bra" ställe, nära oss som ingen annan har hittat ;-)

      Radera
  5. Hej vännen!

    Jag skickade mms till dig idag på min kompis kattungar o dom har vuxit rejält:)

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är jättegulliga! Tur att de finns så långt bort... VILL ha ;-)

      Radera