Väderprognos för 5 dagar

tisdag 30 oktober 2012

Å regnet det bara öser ner…

 

regn006

Gårdagens storm har mojnat, men den hade regn i släptåg. Det har regnat precis hela dagen och risken för att maken får en blöt promenad från bussen är stor. Kylan har gett med sig också. Vi hade ingen frost under natten och jag hoppas att det har regnat färdigt till imorrn!

Jag har min läkarbesök imorrn igen. Jag går bara två gånger om året. Höst och vår. Ganska skönt att slippa gå oftare i alla fall. De prover som ska tas, får de ta imorrn med. Och de blir inte på fastande mage heller, men doktorn är full införstådd med det. Resultatet av dem får jag per telefon så småningom.

Färdtjänsten är beställd och vi ska handla lite efter läkar besöket. Tråkigt nog är biblioteket stängd på grund av flytt, men det gör inte så mycket. Jag tar med de två böckerna jag har hemma och hoppas att de har sitt bok-inkast kvar. Antingen på det gamla stället eller i deras nya lokaler. Jag lär väl få se och om inte annat så tar vi med dom hen igen.

Vi sitter av tiden tills maken dyker upp. Vi längtar efter honom alla tre. Han kommer som vanligt vid ½6-tiden.

Ha en trevlig tisdag!

regn m flicka /Julia

8 kommentarer:

  1. Jasså ni har fått regnet som vi hade igår :)
    Här skiner solen från en klarblå himmel just nu :)
    Hoppas att maken klarar sig undan regnet på vägen från bussen och hem !

    SvaraRadera
  2. Trist med regn! Hoppas att det slutar tills maken kommer.
    Lycka till i morgon och hoppas du kan få lämna dina böcker så ni slipper ta hem dom igen.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  3. Hoppas läkarbesöket går bra och att färdtjänsten sköter sig som den ska. Och givetvis hoppas vi också att alla prover är bra.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt klaffar med färdtjänsten imorgon och att det går bra med alla prover förståss. Skönt att det blev lite varmare igen, känns för tidigt för snö.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med lite värme igen, snön kan vänta till veckan före jul!

      Radera