Väderprognos för 5 dagar

söndag 28 oktober 2012

Strålande sol och kyligt!

 

SOL 08

Vi vaknade till strålande sol, men det var kallt!!! Vi hade dryga 8 minusgrader vid 8-tiden. Nu har temperaturen gått upp till +3,1 i skuggan. Det är en jättefin dag ute.

Vi var ute en sväng och slängde veckans soppåse. Väl hemma igen fyllde maken på frö automaten.

PICT0887

Småfåglarna gillar krogen! Jag tog bilden en timme efter att den var full. Med den här takten lär det inte finnas några kvar till imorrn. Nåja, maken kommer på tisdag kväll. Jag ska till doktorn på onsdag, så får han fyll på den igen.

Jag, eller rättare sagt vi har gjort ännu en ny bekantskap i litteraturen. Jag fick tag på en bok av Val McDermid när jag kikade runt på TPB igår kväll. Jag lånade två böcker av henne. Vi började lyssna på ett av dem igår kväll.

hamndens_skugga-mcdermid_val-17048492-frntl

Den är spännande och handlar om seriemördare. Inget som vi vanligen lyssnar på precis, men boken är bra! Jag blev mest förvånad över att Val McDermid är en kvinna! Ni kan kika på länken, om ni är intresserade av henne och eller hennes digra produktion av deckare och thrillers.

Hoppas at har en lika solig och lat söndag, som vi!

00055 /Julia

6 kommentarer:

  1. Samma väder här, vi hade -7 i morse men solen har värmt gott.
    Den författaren har matte aldrig läst fast det är många hon aldrig läst, hihi!
    Oj vad fjäderkotletterna har ätit, den blir snabbt tom i den takten.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Kallt och strålande solsken här nere med idag , fast vi hade "bara" -5 grader imorse :)
    Min matte har varit i Varberg och kikat på en Kattutställning och framför allt klappat på Sören och tassat i några slantar i hans bössa :)
    Jag har legat under täcket i matte o husses säng för idag så har do skjutit ihjäl dom sista stackars Ankisarna i dammen :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy, jakt har jag nog aldrig förstått mig på, fast jag äter sällan kött i och för sig och aldrig vilt.

      Radera
  3. Så härligt med sol även om det är kallt. Vi har fullt med fjäderkotletter hos oss också, mat är gott! nosbuff

    SvaraRadera