Väderprognos för 5 dagar

onsdag 24 oktober 2012

En solig god eftermiddag på er!

 

03

Efter en tämligen grå början på dagen tittade solen fram

PICT0873

nu på eftermiddan!

PICT0872

Himlen är nästan molnfri! Härligt! Humöret stiger genast vid solsken. Det är en jättefin höstdag. En dag där jag längtar efter att ta svampkorgen och ge mig ut i skogen på en givande promenad. Idag längtar jag verkligen efter att kunna gå igen som förut. Inte bara att sitta i dörrn och njuta av höstsolen, utan att ge mig iväg ut och plocka svamp!!!

Nåja, det är ju bara drömmar. Jag vet ju att jag inte kommer att kunna göra det mer, men vissa dagar känns det tråkigare än andra Ledsen

Jag lyssnar på slutet av Stråk av rött. Jag tror att jag hinner lyssna klart på den idag, om inte får jag fortsätta imorrn. Annars händer det inte så mycket annat hos oss. Bara det gamla vanliga. Bus med Smulan och Amanda. Lite spel på datorn och korsord om nu inte nån kisse ligger mitt i den, som vanligt Blinkar!

Jag gjorde det enkelt för mig och kokade lite grönsakssoppa till lunch. Den räcker till imorrn med! Idag tog jag blomkåls- och broccoli buketter med en morot och lite nudlar i soppan. Mina favoritgrönsaker, med andra ord. GOTT!

Hoppas att ni också har en solig onsdags eftermiddag!

plys0106 /Julia

6 kommentarer:

  1. Förstår att det är just såna saker du längtar efter.. Härligt med sol i alla fall! Matte har huttrat hela dan även att det har varit sol så nu får vi offra oss och agera värmedyna i soffan..Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett mysigt offer av er... Det är det bästaste Amanda vet! Att värma mig när jag fryser :)

      Radera
  2. Visst måste det vara så att vissa dagar saknar du mer sånt som du kunde göra förut.
    Skönt i alla fall med sol.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland minns och saknar man mer än annars... Jag har ju så gott om tid att fundera!

      Radera
  3. Men visst kan du ta en skogspromenad! Med lite teknisk hjälp så går allt, nästan. Med en "elmoppe" eller "Lille Viking" under rullstolen kan man gå långt även på lite plattare skogsstigar. Skicka ut medpromenerare att spana av spännande områden och skörda. Så gör den person jag arbetar hos, nämligen, när han plockar svamp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågar inte ge mig ut ensam med elrullstolen :(, men maken är duktig på att plocka svamp på helgerna.

      Radera